در دومین کنگره یاران خورشید مطرح شد؛

بازنشسته‌ها سند افتخار برای کشور هستند/ فعالیت 60 هزار نیروی جوان در مجموعه شهرداری تهران

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران گفت: بازنشسته های شهرداری تهران سند افتخار برای کشور و همچنین شهرداری تهران هستند.

بازنشسته‌ها سند افتخار برای کشور هستند/ فعالیت 60 هزار نیروی جوان در مجموعه شهرداری تهرانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی منتظرالمهدی مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در دومین کنگره یاران خورشید که شب گذشته در برج میلاد تهران برگزار شد، با بیان اینکه بازنشسته‌های شهرداری تهران در 8 سال دفاع مقدس از خود حضور پررنگی نشان دادند و عده ای نیز جانشان را برای کشور فدا کرده‌اند، اظهار داشت: بدون شک با برگزاری چنین مراسماتی می‌توانیم از زحمات آنان قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه در مجموعه شهرداری تهران 700 جانباز، ایثارگر و شهید داریم، افزود: این افراد سند افتخاری برای کشور و سازمان بازنشستگی هستند به همین دلیل وظیفه خود می دانیم که با برگزاری چنین مراسم‌هایی از زحمات آنها تشکر کنیم.

منتظرالمهدی با بیان انکه آنان در سال های دفاع و حماسه در دو جبهه دفاع از کیان کشور و خدمت به شهروندان تهرانی مجاهدت کردند و اکنون به عنوان جهادگران پیشکسوت شهرداری تهران، شایسته تقدیر و تکریم هستند، تصریح کرد: بسیجیان و جهادگران پیشکسوت شهرداری تهران، ضمن حضور در مناطق مختلف عملیاتی، وظیفه پشتیبانی کامل از مناطق و ساخت سنگر به کمک ادوات و تجهیزات فنی مهندسی را بر عهده داشتند؛ ضمن آنکه مدیریت شهرداری بسیاری از مناطق جنگی همچون منطقه عملیاتی فاو نیز بر عهده این عزیزان بوده است.

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران تداوم جهاد و حماسه را شاخصه جهادگران پیشکسوت شهرداری تهران دانست و افزود: در سال های پس از جنگ نیز شاهد این ایثار و از خودگذشتگی عزیزان هستیم؛ تا جایی که شهدای آتش نشان ما در حوادث مختلف از جان خود گذشته و برای نجات جان شهروندان تهرانی، جان فشانی می کنند که برای نمونه می توان به شهادت علی قانع، آتش نشان سرافراز شهرداری تهران اشاره کرد که چند ماه پیش برای نجات جان چند شهروند محبوس در آتش، از جان خود گذشت.

محفل شعرخوانی استاد حمید رضا برقعی، اجرای مصطفی صابر خراسانی و اجرای قطعه فاخر شب دهم توسط استاد علیرضا قربانی از دیگر بخش های کنگره یاران خورشید، جهادگران پیشکسوت شهرداری تهران بود.

گفتنی است؛ در این مراسم از حسن بیات، بازنشسته شهرداری و پدر شهید مدافع حرم، محمدرضا بیات، خانواده شهید علی قانع، آتش نشان شهید سال 95 شهر تهران، خانواده شهیدان برات محیطی و دانه گانه و 13 خانواده شهید و ایثارگر بازنشسته شهرداری تهران تجلیل به عمل آمد.

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در دومین کنگره یاران خورشید به خبرنگار ما گفت: مسئولان سازمان بازنشستگی شهرداری تهران برای قدردانی از زحمات جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم شهدا، برنامه های بسیار متنوع و معنوی برگزار کردند.

 وی افزود: برگزاری چنین کنگره، همایش و جشنواره هایی می تواند تاثیرات قابل توجهی در خصوص تقدیر از زحمات پرتلاش مجموعه کارکنان شهرداری تهران داشته باشد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چنین مراسماتی می تواند انگیزه را در نسل های بعدی مجموعه کارکنان شهرداری تهران برای قدردانی از زحمات بازنشسته ها فراهم کند،تصریح کرد: مسئولان مدیریت شهری قدردان زحمات بازنشسته ها هستند.

سالاری گفت: چنین کنگره هایی که دارای محتوای بسیار غنی هستند می تواند در تحقق ماموریت های فرهنگی برنامه پنج ساله که شورا و شهرداری تدوین می کنند، تاثیر بگذارد.

پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با حضور دومین کنگره یاران خورشید به خبرنگار ما گفت: یکی از موفق ترین سازمان های بازنشستگی در کشور سازمان بازنشستگی شهرداری تهران است چراکه اقدامات موثری در راستای تکریم کسانی که سرمایه های اصلی شهر هستند انجام داده است.

وی افزود: تجارب و زحمات بازنشستگان می تواند دست مایه های خوبی برای شهرداری تهران باشد چراکه بازنشسته ها آیینه کارمندان فعلی هستند و اقداماتی که برای آنها انجام می شود می تواند زمینه نشاط و تحرک را در مجموعه شهرداری تهران فراهم کند.

سروری تصریح کرد: تقدیر از خانواده های شهدا می تواند در انسجام همگرایی بسیار تاثیرگذار باشد.

محسن پیرهادی رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با حضور در دومین کنگره یاران خورشید به خبرنگار ما گفت: این برنامه ها در راستای احترام و توجه به پیشکسوت های ما خصوصا کسانی که سابقه ایثارگری و جهاد دارند، اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه بازنشستگان ما توقع زیادی برای گرفتن خدمات از سازمان بازنشستگی شهرداری تهران ندارند، افزود: مدیریت شهری وظیفه دارد از کسانی که جوانی و تجربه خود را در راه علم به مردم صرف کرده اند، قدردانی کند.

پیرهادی اضافه کرد: یادمان نرود که این شهر توسط افرادی ساخته شده که روزی عمر و جوانی خود را فدا کرده و هرچه در توان داشتند برای آبادانی کشور به خدمت گرفتند.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فعالیت 60 هزار نیروی جوان در مجموعه شهرداری تهران گفت: آنها می توانند با الگو گرفتن از چنین مراسم‌هایی، تجربه خود را به نسل های بعد انتقال دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار