ترامپ: پیروزی من در انتخابات باعث سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلاری ژاپنی‌ها شد

مدیر اجرائی شرکت سافت‌بانک ژاپن 50 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کند.

ترامپ: پیروزی من در انتخابات به جذب سرمایه پنجاه میلیارد دلاری سافت‌بانک منجر شد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «ماسایوشی سان»، مدیر اجرایی شرکت سافت‌بانک و رئیس هیئت مدیره شرکت اسپرینت سه‌شنبه اعلام کرد تمایل دارد 50 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری کند که به ایجاد 50 هزار فرصت شغلی جدید منجر می‌شود. دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور منتخب آمریکا- ادعا می‌کند اقدام این سرمایه‌دار ژاپنی یکی از نتایج مستقیم پیروزی وی در انتخابات است.

البته نبود اطلاعات کافی درباره جدول زمانی سرمایه‌گذاری، تردید‌هایی را در خصوص احتمال محقق شدن وعده‌های ماسایوشی سان به وجود آورده است. ایجاد 50 هزار شغل، زمانی که شرکت اسپرینت در حال کاهش تعداد کارمندان خود به منظور کاهش 2 میلیارد دلار از هزینه‌های امسال است، دور از انتظار است.

به نظر می‌رسد ترامپ نسبت به اوباما سیاست‌های ساده‌تری در بخش تجارت داشته باشد. برای مثال ترامپ از اعمال بیش از حد قوانین بر تجارت انتقاد کرده است و احتمالاً با ادغام شرکت‌ها مشکلی نداشته باشد.

ترامپ که با ماسایوشی سان در برج خود دیدار کرد در این خصوص گفت: «ماسایوشی سان از شرکت سافت‌بانک ژاپن پذیرفته است که 50 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری کند که این میزان سرمایه‌گذاری به ایجاد 50 هزار شغل منتهی می‌شود.» کمی بعد ترامپ در پیامی توییتری نوشت: «اگر ما در انتخابات پیروز نمی‌شدیم او [سان] هرگز این کار را انجام نمی‌داد.»

ترامپ و سان اطلاعاتی درباره زمانبندی انجام این سرمایه‌گذاری و چگونگی روند آن ارائه ندادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار