افتتاح 4 پایگاه اورژانس هوایی/ وزارت بهداشت قربانی اصلی عوارض حوادث طبیعی

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح چهار پایگاه اورژانس هوایی که به صورت ویدیو کنفرانس انجام شد، وزارت بهداشت را قربانی اصلی عوارض حوادث خواند.

افتتاح 4 پایگاه اورژانس هوایی/ وزارت بهداشت قربانی اصلی عوارض حوادث طبیعیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛حسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح چهار پایگاه اورژانس هوایی، گفت: اتفاقی که در شهر بم افتاد 26 هزار نفر جان خود را از دست دادند و 30 هزار نفر دچار معلولیت شدند که این زخم همچنان در کرمان و در کل کشور التیام پیدا نکرده است جمهوری اسلامی ایران علی رغم تمام موهبت‌های که دارد جزو کشورهای بلاخیز نیز است و باید آمادگی کافی داشته باشد. 
 
وی با اشاره به آمار بین المللی در 10 سال گذشته گفت: کشورهای که از نظر آمادگی و تجهیزات و ساماندهی دچار مشکل باشند بیشتر آسیب دیده و قربانی‌های زیاد می‌گیرد و کشورهایی که برای روزهای سخت فکر کرده‌اند کمتر آسیب می‌بیند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: 700 هزار کشته در ده سال گذشته و تعداد زیادی گشته و معلول بیانگر آن است که بشر آمادگی مقابله نداشته باشد ممکن است این تلفات افزایش یابد کشورها در جهت پیشگیری و اقدام سریع تجهیزاتی را در نظر گرفتند. 
 
هاشمی ادامه داد: در ایران نیز سایر دستگاه‌ها و وزارت بهداشت در این خصوص تمهیداتی اندیشیده‌اند، البته وزارت بهداشت قربانی اصلی عوارض  این حوادث است و به گونه‌ای معلول در برابر علتی که یا پیش بینی نشده و یا خوب مدیریت نشده است و عوارض آن به صورت افسردگی، آسیب اجتماعی و یا معلولیت بروز می‌دهد که همچنان گریبانگیر ماست. 
 
وی نقش وزارت بهداشت را در کاهش عوارض موثر خواند و افزود: از بخش پیشگیری معاونت بهداشتی، معاونت درمان و اورژانس که ما را سر افراز کرده است تشکر می‌کنیم به نظر می‌رسد در سازماندهی جدید در قالب سازمان اورژانس نقش آفرینی موثری خواهند داشت. 
 
وزیر بهداشت یادآور شد: شب گذشته در خصوص طرح ساخت بیمارستا‌ن‌های بیش از هزار تخت خواب نشستی داشتیم که یکی از عواملی که روی آن مصر بودیم نبود آمادگی ما برای ارائه خدمت در هنگام حوادث است، البته  سبک زندگی تغییر کرده و آنچه که باید باشیم نیستیم. 
 
رونمایی از سامانه پایش مخاطرات کشور 
پیر حسین کولیوند در این مراسم، گفت: این همایش  با هدف تاکید بر اهمیت بخشیدن به مدیریت حوادث ناگهانی برگزار شده که از سامانه پایش مخاطرات کشور و چارچوب ملی سلامت رونمایی می‌شود از طرفی پایگاه اورژانس هوایی در چهار استان زنجان، البرز، یزد و چابهار افتتاح و در استان شیراز مراسم راه اندازی به طور مجدد صورت می‌گیرد. 
 
وی یادآور شد: مقابله در برابر زلزله و ایمنی در برابر حوادث طبیعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هر دستگاه باید برای این امر برنامه ریزی داشته باشد اولویت ما شناخت خطر، حوادث و بلایا است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار