پرواز بالگردهای وارداتی در آسمان کشور تا 6 ماه آینده/ در خصوص ایمنی بالگردها اظهار نظر نمی‌کنم

وزیر بهداشت از ورود بالگردهای جدید به کشور و آغاز فعالیت‌های آنها تا 6 ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن هاشمی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاح پایگاه اورژانس هوایی با اشاره به نقش اورژانس کشور در کاهش مرگ و میر گفت: یکی از اقدامات مهم که موجب کاهش مرگ و میر و افزایش آرامش می شود توسط اورژانس صورت می گیرد که خوشبختانه مجموعه اورژانس بسیار ارزشمند و قابل اعتمادی داریم، البته کاستی‌هایی در این حوزه وجود دارد که تلاش شده به حداقل برسد.

وی با اشاره به تجهیز ناوگان آمبولانس کشور به 2 هزار و 400 دستگاه آمبولانس بیان کرد: اورژانس هوایی نیز در این دولت ایجاد شد و اکنون 25 پایگاه به افتتاح رسیده است، البته تا پایان این دولت این رقم به 44 پایگاه می‌رسد که با بهره‌گیری از امکانات ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم در این دولت شاهد ورود بالگردهایی باشیم که ویژه حمل بیمار است و موجب کاهش مرگ و میر می شود آن هم در کشوری که آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات بسیار بالاست، تاکنون نزدیک به پنج هزار و ٥٠٠ نفر از طریق بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند و این آمار نشان می‌دهد از تعداد مرگ و میر و معلولیت کاشته شده است.

هاشمی با اشاره به ورود چندین بالگرد به کشور عنوان کرد: هنوز مشخص نیست این بالگردها از کدام کشور وارد می شود، اما آروز می‌کنم این اتفاق با تأخیر صورت نگیرد و ظرف 6 ماه آینده شاهد حضور عملی آنها در آسمان ایران باشیم. 

وی افزود: البته ورود این بالگردها به این معنی نیست که آنچه در اختیار داریم کم توان یا ناتوان است فقط سرعت بلند شدن و نشستن بالایی دارد از طرفی از اورژانس به علت ارائه خدمات هوایی مطلوب سپاسگزاریم.

وزیر بهداشت در پاسخ به میزان ایمنی بالگردهای موجود در پایگا‌ه‌ها تصریح کرد: ایمنی بالگردها رشته من نیست و نمی‌توانم در این خصوص اظهار نظر کنم تا کنون دو حادثه سقوط بالگرد در شیراز و مازندران داشتیم که هر دو به علت خطای انسانی رخ داد در حادثه‌ای از شیراز نیروهای اورژانس جانشان را بر کف دستشان گذاشتند و فردی که بر اثر اصابت گلوله مجروح شده بود را حمل کردند اما به علت تاریکی هوا و نبود سیستم دید در شب حادثه سقوط رخ داد.

هاشمی ادامه داد: سقوط بالگرد در شمال تهران نیز به علت اشتباه خلبان صورت گرفت قطعا وسیله حمل بیمار باید ایمن باشد و در این دو حادثه تصمیم‌گیری برای پرواز نیز می‌توانست شرایط را متفاوت سازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار