وزیر ارتباطات :

تقویت استارت آپ ها متضمن ایجاد شغل و صادرات در حوزه Ict

محمود واعظی با تاکید بر درک صحیح دولت از حوزه کسب و کار گفت: در صورت تقویت استارت اپها شاهد ایجاد شغل، صادرات خدمات و محصول در این حوزه خواهیم بود.

تقویت استارت آپ ها متضمن ایجاد شغل و صادرات در حوزه Ict
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این که دولت درک درستی از حوزه کسب و کارهای نوپا و ایجاد شغل در این بخش دارد، گفت: در صورت تقویت استارت اپها شاهد ایجاد شغل، صادرات خدمات و محصول در این حوزه خواهیم بود.

محمود واعظی در مورد رفع چالش کسب و کارهای نوپا در کشور با اصناف و کسب و کارهای سنتی اظهار داشت: با برنامه ریزی مدنظر باید تعادل را میان این دو مدل کسب و کار ایجاد کرد تا هر دو طرف بدون چالش بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مثال راه اندازی مراکز خرید و هایپرمارکتها که به نظر می‌رسید تهدیدی برای کسب و کار سوپرمارکت‌ها باشند، افزود: تجربه نشان داد که هر یک از این کسب و کارها مشتریان خاص خود را دارند. هم اکنون نیز این اتفاق با گسترش ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، برای سایر کسب و کارها نیز افتاده است.

وی با تاکید براینکه این مساله مختص ایران نیست، ادامه داد: دنیا در حال تغییر است و نمی‌توان دیگر با ابزارهای سنتی زندگی کرد. به راین اساس باید کارایی این ابزارها مشخص شود.
دکتر واعظی گفت: باید کسب و کارهای نوپا و سنتی با یکدیگر کار کنند و خود را رقیب یکدیگر ندانند.

وی در زمینه وضع قوانین و مقرراتی برای فعالیت استارت اپها ادامه داد: حوزه فضای مجازی، حوزه بسیار وسیع است و هر جا که نیاز باشد تا حد امکان از طریق تصویب مصوبه در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سعی می‌کنیم مشکلات بخش خصوصی را حل کنیم.

منبع: وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار