مأموریت پلیس اتحادیه اروپا در افغانستان فردا پایان می‌یابد

براساس اعلام شورای اتحادیه اروپا، مأموریت پلیس این اتحادیه در افغانستان فردا پایان می‌یابد اما در سال ۲۰۱۷ میلادی، گروهی از مشاوران این نیروها به افغانستان باز خواهند گشت.

مأموریت پلیس اتحادیه اروپا در افغانستان فردا پایان می‌یابد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مأموریت پلیس اتحادیه اروپا در افغانستان پس از حدود یک دهه پایان می‌یابد.

اما اتحادیه اروپا اعلام کرد که یک گروه از مشاوران پلیس این اتحادیه سال آینده میلادی برای فراهم کردن زمینه حمایت بیشتر از پلیس افغانستان به این کشور بازخواهند گشت.

مأموریت پلیس اتحادیه اروپا از سال 2007 میلادی در افغانستان آغاز شد که مأموریت آنها همکاری با دولت کابل برای تقویت و بهبود وضعیت پلیس افغانستان بود.

به گزارش «استارز اَند استرایپس»، توسعه حاکمیت قانون و جلوگیری پلیس افغانستان از انجام وظایف سنتی‌شان از جمله کارهای پلیس اتحادیه اروپا در این شهر بود.

شورای اتحادیه اروپا در دسامبر سال 2014 میلادی تصمیم گرفت که مأموریت پلیس این اتحادیه در افغانستان در 31 دسامبر 2016 میلادی پایان یابد.

پس از پایان سال 2014 میلادی، نیروهای ائتلاف بین‌المللی مأموریت نظامی خودشان را در افغانستان پایان دادند و مأموریت غیرنظامی حمایت قاطع را آغاز کردند.

تسنیم نوشت: براساس این مأموریت، نیروهای خارجی در افغانستان وظیفه مشاوره، حمایت و کمک نیروهای افغان را برعهده گرفتند اما در سال جاری نیروهای ناتو به ویژه نیروهای آمریکایی در عملیات‌های بسیاری از جمله مأموریت‌های زمینی یا هوایی و پهپادی حضور یافتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار