کمک به اقتصاد هنر با قیمت‌هایی پایین‌تر از گالری‌ها در «هفت نگاه»

گالری فرهنگسرای نیاوران مدتی است میزبان نهمین فروش بزرگ سال هنرهای تجسمی با عنوان «هفت نگاه» شده است.

کمک به اقتصاد هنر با قیمت هایی پایین تر از گالری ها در هفت نگاهلیلا ثمری مدیر گالری «هفت ثمر» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نهمین فروش بزرگ سال هنرهای تجسمی بیان کرد: در این دوره گالری‌های والی، الهه، آریا، ماه مهر، گلستان، آریا و 7 ثمر حضور دارند و هر کدام آثاری از هنرمندانی که با آن کار کرده اند را به نمایش گذاشته‌اند.

وی افزود: در ضلع دیگر این فروش تعدادی کار از کلکسیونرها نیز به نمایش گذاشته شده است و در کل فرصتی برای جوانان پیش آمده تا آثارشان را در کنار هنرمندان بنام این عرصه به نمایش بگذارند. حسین محجوبی، بهرام دبیری، فریده لاشایی، حسین زنده رودی، ابوالقاسم سعیدی، ابراهیم حقیقی، نیکزاد نجومی، هانیبال الخاص، محمد احصایی و ... از جمله نامدارانی هستند که کارهایشان در هفت نگاه وجود دارد.

ثمری با اشاره به ویژگی دیگری که این مجموعه دارد، اظهار کرد: آثار موجود در این دوره از فروش با قیمت‌های پایین‌تری نسبت به قیمت آن در گالری عرضه شده‌اند و این موضوع باعث شده کارها را بیش از پیش بخرند. همچنین جوانان زیادی در کنار پیشکسوتان آثارشان را در معرض نمایش و فروش گذاشته‌اند و این موجب خلق فرصت برای جوانان علاقه‌مند و مستعد شده است.

مدیر گالری هفت ثمر در خصوص قیمت گذاری کارها عنوان کرد: قیمت‌گذاری‌ها با اعمال نظر هنرمندان حاضر و کارشناسان هنری صورت گرفته است و در همین راستا پایین‌ترین کار 250 هزار تومان و بالاترین قیمت به اثر حسین زنده‌رودی با 200 میلیون تومان تعلق دارد.

ثمری در پایان با اشاره به اهداف این فروش سالانه یادآور شد: هفت نگاه در نظر دارد تا با این فروش علاوه بر جنبه فرهنگی به بعد اقتصاد هنر نیز بپردازد و تصمیمات بر این است تا جایی که بتوانیم این رخداد را ادامه دهیم.

نهمین فروش بزرگ سال هنرهای تجسمی «هفت نگاه» تا 17 دی در گالری فرهنگسرای نیاوران برقرار و پذیرای هنردوستان است.



انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.