آلودگی هوای چین به روایت تصاویر

هرساله با شروع فصل پاییز و زمستان میزان آلاینده ها در شهر های چین به حد هشدار می رسد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پکن با داشتن دومین فرودگاه شلوغ دنیا و جمعیتی در حدود 21 میلیون نفر سالهاست که با معضل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند. معضلی که حالا به یکی از گزینه های همیشگی این کشور تبدیل و مردم را به زندگی در هوای ناسالم عادت داده است.

اما در روزهای نخستین سال نو میلادی به گفته کارشناسان میزان ذرات آلاینده در برخی شهرهای چین از مرز 400 میکروگرم در متر مکعب عبور و وضعیت هوا را این بار در 72 شهر به مرز بحرانی رسانده است. این موضوع در حالی است که تا چند روز قبل تعداد شهرها تنها به 24 منطقه می رسید. اعزام 40 هزار بازرس به 30 هزار موسسه، شرکت و کارخانه تولید کننده آلاینده در کنار منع حرکت خودروها و لغو تعداد زیادی از پروازها از جمله برنامه های دولت برای بهبود شرایط است.

در این بین مرکز نظارت بر آلودگی هوا بمنظور هشیاری مردم نسبت به شرایط موجود و درخواست برای رعایت تدابیر امنیتی در هنگام تردد و استفاده از ماسک، پیامک هایی را بصورت انفرادی برای کاربران ارسال کرده استتصویر زیر که توسط یک کارگر ساختمانی در طی 20 دقیقه گرفته شده است به خوبی شدت آلودگی هوا را نشان داده شده است. 

گفتنی است؛ آلودگی هوا در جهان سالانه بیش از 5.5 میلیون نفر را به کام مرگ می کشاند و نیمی از این مرگ و میرها در کشورهای آسیایی هند و چین اتفاق می افتد.


آلودگی هوای چین دامن گیر 72 شهر شد


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.