همکاری 22 هزار پزشک در سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران

سازمان بسیج جامعه پزشکی با اعلام آمادگی 22 هزار پزشک گام‌های عملیاتی برای سلامت مردم در مواجهه با حوادث و بلایا برداشته است.

همکاری 22 هزار پزشک در سازمان بسیج جامعه پزشکی تهرانجهانگیری جانشین فرمانده سازمان بسیج جامعه پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افزود: انسجام تیم‌های درمانی، انتقال روحیه جهادی به جامعه پزشکان و آماده‌سازی در مواجهه با حوادث غیرمترقبه و بحران‌ها از ضرورت‌هایی است که بسیج جامعه پزشکی به عنوان یکی از رویکردهای خود به دنبال آن است.

وی گفت: 54 بیمارستان دولتی در تهران با قدمت بالای 30 سال داریم که در زمان وقوع خطر احتمال آسیب به آنها بسیار بالاست و تمرین و مشارکت پزشکان و پیراپزشکان در مواقع بحران و خارج از مراکز درمانی از اولویت‌های این رزمایش علمی- پزشکی است.

جهانگیری گفت: خوشبختانه در سال 95 بیمارستان صحرایی به نام شهید همدانی با 14 درمانگاه تک تخصصی در بوستان ولایت به مدت یک هفته پذیرای 7 هزار و 500 تن از بیماران مناطق جنوب تهران بود که خدمات آزمایشگاهی، داروخانه‌ای، اورژانس و مددکار نیز در این ایام به هم‌وطنان ارائه شد.

جانشین فرمانده سازمان بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی فراخور نیاز مناطق با حضور متخصصان عرصه بهداشت و درمان و به منظور هماهنگی بین بخشی سازمان بسیج جامعه پزشکی، سپاه، شهرداری و سایر نهادهای متولی فعالیت‌های خاصی را به هم‌وطنان کشور ارائه خواهد داد.

وی در ادامه از فعالیت پزشکان این سازمان در درمانگاه تک تخصصی چشم‌پزشکی در منطقه 15، درمانگاه تک تخصصی اطفال شهید دهقان در منطقه 10 تهران، درمانگاه تک تخصصی زنان و زایمان شهید درستی در منطقه 16 تهران، درمانگاه قلب در منطقه 11 تهران و درمانگاه اطفال در منطقه وردآورد تهران و با حضور کادر تخصصی بهداشت و درمان خبر داد.

وی گفت: خوشبختانه سازمان بسیج جامعه پزشکی با عضویت قریب به 22 هزار پزشک متخصص، فوق تخصص و پیراپزشک در عرصه بهداشت و درمان کشور گام‌های خوبی برداشته است و با این رزمایش‌های علمی و جهادی همراه با وزارت بهداشت به ارائه خدمات بهداشت و درمان می‌پردازد.

جهانگیری از رویکردهای علمی، تحقیقاتی، فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج جامعه پزشکی در مواجهه با مسائل گوناگون در کشور خبر داد و افزود: همکاری بین بخشی اعضا گام موثری در مواجهه با حوادث و بلایاست و امیدواریم با برداشتن گام‌های عملیاتی شاهد ارائه خدمات سلامت به هم‌وطنان و همکاری هر چه بیشتر با وزارت بهداشت و درمان باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار