فعالیت یک دانشگاه سوئد در افغانستان متوقف شد

وزارت آموزش عالی افغانستان فعالیت یک شعبه وابسته به دانشگاه «یومف» سوئد را با اتهام کلاهبرداری و صدور مدارک جعلی متوقف کرد.

فعالیت یک دانشگاه سوئد در افغانستان متوقف شد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، فیصل امین سخنگوی وزارت آموزش عالی افغانستان گفت: شاخه دانشگاه یومف سوئد، سه سال پیش در کابل آغاز به کار کرد و مدعی بود که فعالیتش رسمی و صدور مدارک تحصیلی برای دانش آموختکان نیز قانونی و مورد تایید است.

وی تصریح کرد: وزارت امور خارجه افغانستان با استناد به گزارش سفارت این کشور در استکهلم اعلام کرده است که مدارک دانشگاه دنیا در افغانستان در آن کشور قابل پذیرش نیست.

سخنگوی وزارت اموزش عالی افغانستان در گفتگو با ایرنا بیان داشت: تحقیق وزارت خارجه پرده از هویت و ماهیت موسسه تحصیلی «UMEF» در کشور سوئد و شاخه افغانستان برداشت و نشان داد که مسئولان راه اندازی این دانشگاه اقدام به جعل و عوامفریبی کرده اند.

امین به نقل از گزارش وزارت خارجه افغانستان افزود که شاخه این دانشگاه در افغانستان از نظر قانونی به رسمیت شناخته نشده و فاقد ارزش حقوقی است و هرگونه استفاده از نام این دانشگاه نوعی کلاهبرداری است و قابل پیگرد قضائی خواهد بود.

سخنگوی وزارت آموزش عالی افغانستان گفت که این وزارتخانه پس از دریافت گزارش وازت خارجه، هیائی را مامور رسیدگی به آن کرد و پس از بررسی های لازم دستور جلوگیری از فعالیت آن را صادر کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف دانشجویان این دانشگاه و نیز دانش آموختگان ان چه خواهد شد، گفت که وزارت آموزش عالی افغانستان در این رابطه تصمیم مناسبی اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار