افغانستان، محور رایزنی ژنرال آمریکایی با عالی‌ترین مقامات ارتش پاکستان

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا که به پاکستان سفر کرده در ملاقات فرمانده ارتش و رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان درباره مسائل مربوط به امنیت افغانستان با آنان به رایزنی پرداخت.

افغانستان، محور رایزنی ژنرال آمریکایی با عالی‌ترین مقامات ارتش پاکستان
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، افزایش موج حملات تروریستی در افغانستان به ویژه در یک سال اخیر، امنیت این کشور را به شدت تحت الشعاع قرار داده به طوریکه در یکی از این حملات اخیر، پنج دیپلمات اماراتی مقیم افغانستان کشته شدند. با توجه به حضور پرتعداد نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، واشنگتن نگران تشدید حملات تروریستی به ویژه علیه نیروهای خود در این کشور است.

براساس بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان از ملاقات ژنرال قمر جاوید باجوا با ژنرال ووتل، فرمانده ارتش پاکستان در این دیدار گفته است که نشانه رفتن انگشت اتهام به سوی پاکستان و مقصر دانستن پاکستان در حملات تروریستی افغانستان، برای صلح و ثبات منطقه مضر خواهد بود.

روز گذشته و قبل از ملاقات ژنرال باجوا و ژنرال ووتل در مقر فرماندهی ارتش پاکستان، اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در تماسی تلفنی با فرمانده ارتش پاکستان مدعی شده بود که تروریست ها آزادانه در پاکستان زندگی می کنند و آزادانه در این کشور یارگیری می کنند بدون اینکه اقدامی علیه آنها انجام شود.

فرمانده ارتش پاکستان هم در گفت و گوی تلفنی با رئیس جمهوری افغانستان و هم در ملاقات با فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا تاکید کرد که کشورش خود را متعهد به کمک به صلح و امنیت افغانستان می داند ضمن اینکه معتقد است مکانیسم های تقویت امنیت مرزها و تبادل اطلاعات میان مرزبانان دو کشور باید بصورت دوجانبه انجام شود و هر دوطرف متعهد به این مهم باشند.

ژنرال ووتل ملاقاتی هم با ژنرال زبیر حیات رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان انجام داد و برخی موضوع های مورد علاقه دو طرف در این ملاقات مورد گفت و گو قرار گرفت.

افغانستان و آمریکا، هر دو پاکستان را متهم به عدم برخورد قاطع با برخی گروه های تروریستی نظیر 'شبکه حقانی' و 'لشکر طیبه' می کنند؛ گروه هایی که آمریکا معتقد است در داخل مرزهای پاکستان پناهگاهایی امن دارند و بارها در داخل خاک افغانستان دست به حملات تروریستی علیه نیروهای آمریکایی و دیگر اهداف زده اند.

ارتش پاکستان که از سه سال پیش عملیات گسترده نظامی علیه تروریست ها را موسوم به عملیات ضرب عضب آغاز کرده و توانسته ضربات نسبتا کاری بر بدنه گروه های تروریستی از جمله طالبان وارد کند، مدعی است که در مبارزه با تروریسم، بین هیچ یکی از گروه های تروریستی تبعیض قائل نیست و با همه آنها کاملا قاطع و محکم برخورد می کند.

ایرنا نوشت: تشدید حملات تروریستی در افغانستان و اتهام زنی های کابل به اسلام آباد مبنی بر اینکه سرویس های اطلاعاتی و امنیتی پاکستان در پشت این حملات تروریستی دست دارند، باعث شده تا روابط کابل – اسلام آباد، پس از یک دوره کوتاه پس از روی کار آمدن اشرف غنی، دوباره گرفتار تنش و اختلاف های شدید شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار