همدان؛

تأسیس دانشکده فناوری‎های نوین در استان

معاون آموزشي دانشگاه تأسیس دانشکده فناوری‌های نوین در استان را با توجه به امکانات موجود، خواستار شد.

تأسیس دانشکده فناوری‎های نوین در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرهاد فراهانی با اشاره به کمبود نیروی فوق تخصص در همدان از جذب تعدادی فوق تخصص خبر داد و افزود:‌ امسال دکتر امیری به عنوان فوق تخصص کلیه اطفال (نفرولوژی) توسط دانشگاه جذب شد.

وی با اشاره به جذب دکتر شیخ به عنوان فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری (نفرولوژی) بزرگسالان، گفت: یک فوق تخصص ریه هم سال گذشته در استان جذب شد و با توجه به کمبودها به دنبال جذب فوق تخصص غدد اطفال در استان هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به تصویب ایجاد سه رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: ماه گذشته از سوی وزارت بهداشت، ایجاد سه رشته در دانشگاه علوم پزشکی همدان تصویب شد.

فراهانی با بیان اینکه دانشجوهای این سه رشته سال آینده وارد دانشگاه می‌شوند، افزود: به علت فعالیت خوب گروه علوم اعصاب در همدان توانستیم رشته دکترای تخصصی با گرایش توانبخشی اعصاب را در استان راه‌اندازی کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه با بیان اینکه رشته پزشکی مولکولی یکی از سه رشته‌ای است که بر اساس آن می‌توان دانشکده فناوری‌های نوین را تأسیس کرد، گفت: مقطع کارشناسی ارشد و Ph.D این رشته در دانشگاه وجود دارد؛ همچنین سال گذشته ایجاد رشته بیوتکنولوژی مصوب شد و امسال دانشجو گرفتیم.

فراهانی از راه‌اندازی رشته فیزیولوژی علوم اعصاب در دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر، دانشکده فناوری‎های نوین در استان قابل تأسیس است که امیدوارم با امکانات موجود آن را در همدان راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.