هشدار پاپ نسبت به ظهور "هیتلرهای جدید" در جهان

رهبر کاتولیک‌های جهان نسبت به ظهور سران پوپولیستی و عوام‌گرا "شبیه به هیتلر" هشدار داد.

هشدار پاپ فرانسیس نسبت به ظهور رهبران پوپولیستی در جهانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نسبت به ظهور سران پوپولیستی و عوام گرا "شبیه به هیتلر" هشدار داد.

رهبر کاتولیک‌های جهان در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی ال پائیس(El Pais) گفت: بحران سیاسی و اقتصادی باعث ایجاد ترس در جهان می شود. مردم جهان اشتباهی که در دهه 30 میلادی تجربه کرده اند را تکرار نخواهند کرد. به عقیده من روشن ترین مثال پوپولیسم در اروپا را می توان در حکومت سال 1933 آلمان جستجو کرد. مردمی که در بحران غوطه ور و در جستجوی هویت خود بودند، فردی را برگزیدند که به آنها قول بازگشت هویتشان را داده بود. اما در نهایت، بهای آن هویت تحریف شده اتفاقی (جنگ جهانی) بوده که همه ما نسبت به آن آگاه هستیم.

وی ادامه داد: در زمان بحران، نمی توانیم قضاوت کنیم و این یک مرجع ثابت برای من است. به همین دلیل است که همیشه گفته ام پیش از قطعی شدن وضعیتی در میان خودتان با همدیگر مشورت کنید.

رهبر کاتولیک‌های جهان علاوه بر محکوم کردن کشیدن دیوار و سیم خاردار برای ممانعت از ورود خارجی ها، درباره روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا گفت: من فکر می کنم باید صبر کنیم و ببینیم. نمی خواهم پیشاپیش در این باره قضاوت کنم. باید ببینیم عملکرد او (ترامپ) چگونه است. پس از آن نظر خواهم داد.

پاپ فرانسیس در طول مبارزات انتخاباتی ترامپ با محکوم کردن شعار دیوار کشیدن در مزر مکزیک و آمریکا او را غیر مسیحی نامیده بود. ترامپ نیز اظهارات پاپ را شرم آور توصیف کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار