در حاشیه نشست هیات دولت؛

شریعتمداری: تشکیل کارگروه جدید برای بررسی علل حادثه پلاسکو در آینده‌ نزدیک

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه 720 نفر از شاغلان پلاسکو بیمه داشتند به مدت 4 ماه از تسهیلات بیمه بیکاری بهره‌مند خواهند شد.

شاغلان پلاسکو 4 ماه از تسهیلات بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند/ تشکیل کارگروه جدید برای بررسی علل حادثه پلاسکو در آینده‌ نزدیک
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه نشست هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به تشکیل کمیته فوری برای رسیدگی به حادثه ساختمان پلاسکو گفت: دولت متشکل از معاون اجرایی وزیر اقتصاد، وزیر رفاه، صنعت و معدن، دادگستری و رئیس کل بانک مرکزی در این کمیته موضوع مربوط به واحدهای صنفی مستقر در این ساختمان را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: با توجه به اینکه در این ساختمان 602 واحد صنفی فعال وجود داشت، این واحدها بدهی‌هایی به سیستم بانکی داشتند که مطابق تصمیمات کمیته قرار شد مطالبات بانک‌ها از واحدهای صنفی مستقر در پلاسکو و فعالیت‌های مربوط به این واحدها به مدت 2 سال استمهال شود.

وی افزود: 50 درصد جرائم مربوط به آنها بخشیده شده که نیمی از آن توسط سیستم بانکی و نیمی دیگر از محل بودجه عمومی تأمین و پرداخت می‌شود تا آسیب دیدگان تنها در مورد اصل بدهی خود و بعد از دو سال در اقساط مشخص شده پاسخگو باشند.

شریعتمداری تصریح کرد: با توجه به اینکه 720 نفر از شاغلان پلاسکو بیمه داشتند به مدت 4 ماه از تسهیلات بیمه بیکاری بهره‌مند خواهند شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور درباره رسیدگی به عوامل این حادثه نیز گفت: کارگروه دیگری در آینده نزدیک با حضور اساتید باتجربه در حوزه مدیریت شهری تشکیل خواهد شد و نتایج بررسی‌های کارشناسی شده به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار