سفیر افغانستان در اسلام‌آباد:

تلاش انگلیس برای میانجیگری بین افغانستان و پاکستان تاکنون موفق نبوده است

سفیر افغانستان در پاکستان گفت که تلاش‌های انگلیس برای میانجیگری بین کابل و اسلام‌آباد موفق نبوده اما کشورهای سوم از این تلاش‌ها دست برندارند.

تلاش انگلیس برای میانجیگری بین افغانستان و پاکستان تاکنون موفق نبوده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «عمر زاخیلوال» سفیر افغانستان در اسلام‌آباد، در مورد تأثیر مثبت میانجیگری انگلیس بین افغانستان و پاکستان برای بهبود روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.

وی افزود: هرچند تلاش‌های گذشته حکومت انگلیس برای بهبود روابط افغانستان و پاکستان موفق نبوده اما کشورهای سوم نباید از اینگونه تلاش‌ها دست بردارند.

سفیر افغانستان در پاکستان به اظهار داشت که کابل و اسلام‌آباد راهی جز برطرف کردن تنش‌ها ندارند.

زاخیلوال به رادیو آزادی گفت: در نهایت افغانستان و پاکستان باید یک راه‌حلی پیدا کنند؛ راهی که به دور از تنش، بی‌اعتمادی و ابهام باشد.

وی افزود: قطعا چالش در وضعیت امنیتی افغانستان در پاکستان نیز تأثیر گذاشته است. اگر در این مسیر بارها ناکام شویم، باید کوشش‌های خود را از سر بگیریم.

به نوشته تسنیم سفارت انگلیس در کابل روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دومینیک جرمی در سفرش به اسلام‌ آباد در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه با نواز شریف نخست‌وزیر، «قمر جاوید باجوه» رئیس ستاد ارتش، «اعزاز احمد چوهدری» وزیر امور خارجه، «سرتاج عزیز» مشاور روابط بین‌المللی نخست وزیر و «ناصر خان جنجوا» مشاور امنیت ملی پاکستان دیدار کرد.

سفیر انگلیس در کابل با مقامات پاکستانی در مورد اهمیت تجارت بهتر و مدیریت مرزها در تقویت روابط دو جانبه میان کابل و اسلام‌آباد صحبت کرد.

جرمی چند روز قبل با اشاره به تنش‌های اخیر در روابط کابل-اسلام‌آباد گفته بود که برای انگلیس برقراری روابط بهتر بین پاکستان  و افغانستان یک اولویت اجتناب ناپذیر است.

سفیر انگلیس در کابل بر همکاری و بهبود روابط دو کشور تاکید کرد و این امر را از اولویت‌های حیاتی انگلیس در افغانستان دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.