طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله در جهت سلامت جامعه

50 طرح تحقیقاتی به وسیله مرکز تحقیقات دانشگاه بقیة‌الله انجام شده که کمک شایانی به ارتقای سلامت جامعه کرده است.

ربیع محرابی توانا رئیس مرکز تحقیقات مدیریت سلامت دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه اظهار داشت: مرکز تحقیقات مدیریت سلامت در سال 89 به تصویب قطعی وزارت بهداشت و درمان کشور رسیده است و در حوزه‌های اقتصاد سلامت، سیاست‌گذاری سلامت و فناوری اطلاعات در سلامت به کار تحقیق و پژوهش می‌پردازد و طرح‌های موفقیت‌آمیزی را تا به امروز اجرا کرده است.

وی بیان کرد: ‌دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله دارای 22 مرکز تحقیقاتی است که فعالیت‌های خوبی در زمینه مدیریت در وزن انجام می‌دهد.

محرابی ادامه داد: فعالیت تحقیقاتی این مرکز اهمیت زیادی بر روی سلامت جامعه و چگونگی ارتقای آن در بین مردم و به خصوص خانواده بزرگ نیروهای مسلح داشته است و در این راستا فرآیندهای لازم را در جهت ایجاد آموزش‌های سلامت و مشکلات ناشی از آن و همچنین زیرساخت‌های لازم را در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: ‌این مرکز تحقیقات تاکنون 50 طرح تحقیقاتی و پژوهشی را در حوزه‌های سلامت به پایان رسانده است و در حال حاضر 40 طرح تحقیقاتی را در دست اجرا دارد.

محرابی تأکید کرد: در سال گذشته بیمارستان علوم پزشکی بقیة‌الله رتبه اول کشور را در زمینه اعتباربخشی بیمارستان‌‌ها کسب کرد، از طرفی دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله همه شاخص‌های کیفی را از نظر آموزش و درمان در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله معیارهای لازم برای کسب اعتباربخشی را کسب کرده است، افزود: در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله بهترین خدمات کیفی عرضه می‌شود و من امیدوارم که اعتباربخشی و بودجه ناشی از آن در کشور افزایش پیدا کند.

محرابی تأکید کرد: طرح تحول سلامت در بیمارستان‌های نیروهای مسلح اجرا نمی‌شود و من امیدوارم که زیر سایه دولت جدید زمانی که این طرح به وسیله وزیر بهداشت ابلاغ می‌شود، دانشگاه علوم پزشکی نیروهای مسلح نیز در این طرح بودجه‌ای در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: مسئله استعمال دخانیات در بین دانشجویان علوم پزشکی قبل از دوران دانشگاه مد نظر قرار گرفت و بسترهای لازم برای رفع آن فراهم شد. در این راستا وزارت آموزش و پرورش باید علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی ورود جدی به این مقوله پیدا کند و ما شاهد کاهش آمار استعمال دخانیات در بین دانشجویان باشیم.

محرابی یادآور شد: در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله استعمال دخانیات خوشبختانه در بین دانشجویانش به صورت علنی وجود ندارد و ما برنامه آموزشی پیشگیری مناسبی بین دانشجویان جدید‌الورود اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار