دبیر ستاد اجرایی‌سازی نقشه جامع علمی کشور؛

ارائه مستندات حوزه‌های مربوط به سند 2030/ پیشنهاد دستیابی به رتبه چهارم در صنعت گردشگری


دبیر ستاد اجرایی‌سازی نقشه جامع علمی کشور از ارائه مستندات حوزه‌های مربوط به سند 2030 و تصویب دستیابی ایران برای رسیدن به رتبه چهارم گردشگری خبر داد.


به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوزدهمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با حضور منصور کبکانیان دبیر ستاد اجراسازی نقشه جامع علمی کشور، مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی دیگر از اعضای این شورا عصر امروز در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این مراسم کبکانیان در خصوص نقشه جامع 2030 اظهار داشت: در اسناد جمهوری اسلامی ایران این سند وجود نداشته و نگرانی‌هایی برای اجرای آن در نظام کشور وجود دارد که بر این اساس مقرر شده تا با مستندات کارشناسان شورا و حوزه‌های مربوطه در آموزش و پرورش و وزارت علوم در دستور کار جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه گزارشی از وضعیت علم و فناوری کشور ارائه شد و در این راستا به جایگاه ایران در این حوزه و دستاوردهای بخش نانو پرداختیم.

دبیر ستاد اجرایی سازی نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه برنامه‌ای جدید در حوزه علم و فناوری ارائه شد، عنوان کرد: در بخش‌هایی از این سند که به نام سند ملی نوآوری و محصولات فرهنگی موسوم است، شاخص‌هایی ارائه شد.

کبکانیان بیان کرد: از جمله این شاخص‌ها سهم بازار سینما در مقایسه با وضعیت جهانی بوده که از دیگر موارد توجه به بازی‌های رایانه‌ای است. از طرفی رسیدن به سهم 30 درصدی برای تولید این بازی‌ها مشخص شد و این امر در حالی است که اکنون سهم بازار کشور 10 درصد محسوب می‌شود.

دبیر ستاد اجرایی سازی نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: پیشنهاد دستیابی به رتبه چهارم در گردشگری از دیگر مواردی بود که در جلسه امروز به آن پرداخته شده بود و بر این اساس برای دستیابی به این هدف باید میزان گردشگری از پنج میلیون نفر به 20 میلیون نفر افزایش یابد.

کبکانیان تاکید کرد: اولویت افزایش در این حوزه مبتنی بر افزایش جمعیت گردشگر در حوزه سلامتی و زیارتی است.

وی توجه به تولید اسباب بازی را از دیگر موارد مورد بحث در جلسه امروز برشمرد و عنوان کرد: وضع موجود در تولید اسباب بازی چندان مناسب نبوده و در سال 94، پنج درصد تولید داخلی داشته‌ایم که امید است این عدد به 25 درصد افزایش یابد.

وی افزود: هر چند این عدد نیز نسبت به کل بازار ایران رقم قابل دفاعی نبوده، اهداف کمی دیگری هم در این بحث مطرح است.

دبیر ستاد اجرایی سازی نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: توجه به لوازم التحریر، نوشت‌افزار انتشارات بومی، تولیدات فرهنگی داخلی،‌ طراحی و تولید پوشاک ایرانی از جمله دیگر مواردی است که در جلسه امروز به آن پرداخته شده و مورد تصویب قرار گرفته که پس از بررسی به تصویب ستاد نقشه جامع علمی می‌رسد.

وی عنوان کرد: در ماده ششم سند ملی نوآوری رصد و ارزیابی نیازها جز راهبردهای مورد تصویب بوده همچنین حمایت از برندهای صنایع مختلف فرهنگی، حمایت از کارآفرینی و کارآمدسازی راهکارهای مالی این حوزه، مورد توجه است.

کبکانیان با اشاره به اینکه بهره‌مندی از ظرفیت‌های بین‌المللی با تکیه بر کشورهای اسلامی از دیگر موارد مورد توجه این سند بوده یادآور شد: ماده 7 و دیگر مواد این سند برای بررسی به جلسات بعد موکول می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار