درآمد آمازون کمتر از پیش‌بینی‌ها شد

گزارش مالی آمازون برای پاییز ۲۰۱۶، نشان از عملکرد بالاتر از انتظار در مورد سود خالص کسب‌شده در کنار درآمدِ پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها دارد.

درآمد آمازون کمتر از پیش‌بینی‌ها شدبه گزارش خبرنگار گروه مجله سرگرمی باشگاه خبرنگاران جوان :با‌وجود سوددهی بالا در پاییز 2016، درآمد آمازون کمتر از پیش‌بینی‌ها شدعلاوه بر کسب درآمدی پایین‌تر از پیش‌بینی‌های انجام‌شده، عملکرد سرویس‌های وب آمازون یا Amazon web Services نیز پایین‌تر از پیش‌بینی‌های انجام‌شده بوده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سرویس‌ وب آمازون درآمدی ۳.۵ میلیارد دلاری عاید آمازون کرده و این در حالی است که انتظار می‌رفت این کمپانی ۳.۶ میلیارد دلار برای آمازون به ارمغان بیاورد.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که آمازون درآمدی ۴۳.۷ میلیارد دلاری کسب کرده است، حال آنکه تحلیل‌گران به‌صورت میانگین، پیش‌بینی کسب درآمد ۴۴.۶۸ میلیارد دلاری انجام داده بودند. البته آمازون در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است، چراکه آمازون در پاییز ۲۰۱۵ درآمدی ۳۵.۷ میلیارد دلاری کسب کرده بود.

سود خالص کسب‌شده توسط آمازون بیش از ۷۴۹ میلیون دلار اعلام شده که در مقایسه با ۴۸۲ میلیون دلار سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵، افزایش خوبی داشته است.

آمازون همچنین اطلاعات مالی مربوط به سال مالی ۲۰۱۶ را منتشر کرده است. درآمد آمازون در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۳۶ میلیارد دلار اعلام شده که در مقایسه با سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۷ درصد افزایش داشته است. سود خالص آمازون نیز حدود ۲.۴ میلیارد دلار اعلام شده که در مقایسه با سود خالص ۵۹۶ میلیون دلاری در سال مالی ۲۰۱۵ بسیار افزایش پیدا کرده است.

آمازون پیش‌بینی خود برای زمستان ۲۰۱۷ را اعلام کرده است و بر اساس آن، این کمپانی درآمدی بین ۳۳.۲۵ تا ۳۵.۷۵ میلیارد دلار کسب خواهد کرد که پایین‌تر از پیش‌بینی‌های به‌عمل‌آمده است و به درآمد ۳۴.۵۲ تا ۳۶.۹۵ میلیارد دلاری را برای این کمپانی اشاره دارد. آمازون انتظار دارد طی سه ماه جاری، ۲۵۰ تا ۹۰۰ میلیون دلار سود عملیاتی کسب کند که کمتر از ۱.۱ میلیارد دلار سال گذشته است.

اصلی‌ترین منبع درآمد آمازون را باید وب سرویس این کمپانی خواند که در فصل پاییز نیز دوباره سوددهی خود را ادامه داده است. در سه‌ماهه‌ی چهارم، وب سرویس آمازون قریب به ۹۲۶ میلیون دلار درآمد عاید آمازون کرده است که حاشیه‌ی سود آن ۲۶ درصد است.

آمازون همچنین دامنه‌ی سرویس FBA خود را گسترش داده است که با استفاده از آن، فروشندگان کوچک می‌توانند اجناس خود را به انبارهای آمازون ارسال و از سیستم ارسال این کمپانی در ازای پرداخت مبلغ اندکی استفاده کنند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، تعداد فروشندگان خردی که از سرویس FBA آمازون استفاده می‌کنند، تقریبا ۷۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن افزایش پیدا کرده است. همچنین باید به افزایش ۵۵ درصدی تعداد اجناس ارسال‌شده از این طریق اشاره کرد.

آمازون در ماه‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های بزرگی روی پروژه‌های تحقیقاتی انجام داده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به توسعه‌ی هرچه بیشتر دستیار صوتی هوشمند این کمپانی یا همان الکسا در کنار پروژه‌های مربوط به مکانیزه کردن هرچه بیشتر و هوشمندسازی فرایند ارسال کالاهای خریداری‌شده اشاره کرد.

از سویی دیگر، به نظر می‌رسد تلاش‌های آمازون برای تولید محتوا نیز در حال نتیجه دادن است. آمازون سرویس Prime Video را برای کاربران بیش از ۲۰۰ کشور ارائه کرده است. محصولات تولیدشده توسط استودیوهای آمازون طی مراسم گلدن گلاب برای دریافت بیش از ۱۱ جایزه نامزد شده بودند که نشان از تلاش‌های این کمپانی برای تولید محتوای غنی دارد.
منبع:زومیت

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار