کرمان؛

فک پلاک خودرو در خرید و فروش ضروری است

رئيس پليس راهنمايی و رانندگی كرمان با هشدار به صاحبان وسايل نقليه ای که قصد فروش آن را دارند،گفت: مالكان خودرو به محض خريد و فروش وسيله نقليه خود نسبت به فك پلاك آن اقدام كنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان ٬ سرهنگ حميد معين زاده گفت : مالكان وسايل نقليه از واگذاری و نقل و انتقال خودرو بصورت وكالتی خودداری و با مراجعه به مركز تعويض پلاك خودرو اقدام كنند. 

وی افزود: بر اساس ماده 20 آيين نامه راهنمایی و رانندگی، هنگام نقل و انتقال مالكيت وسايل نقليه متعاملين يا قائم مقام قانونی آنها ابتدا در خواست خود را به راهنمايی و رانندگی نيروی انتظامی يا مراكز مجاز تعيين شده ارائه می كنند تا پس از احراز اصالت خودرو و تطبيق مدارك آنها نسبت به فك پلاك نصب شده بر روی خودروی مورد معامله و اختصاص پلاك جديد و صدور شناسنامه جديد و ثبت تغييرات مذبور در رايانه ای اقدام شود.

رئيس پليس راهنمايی و رانندگی استان كرمان خاطر نشان کرد: بر اساس ماده 6 آيين نامه ،اشخاص حقيقی يا حقوقی دارنده پلاك مكلفند حداكثرپس از گذشت 10 روز از زمان تغيير محل اقامت يا فعاليت ، نشانی و كدپستی خود را به طور كتبی به نزديكترين واحد شماره گذاری اعلام كنند .

وی خاطر نشان کرد: مسئوليت های قانونی اطلاع ندادن تغيير محل اقامت يا مركز فعاليت به عهده مالك يا نماينده قانونی وی خواهد بود.

وی تصريح كرد: ماده 29 قانون رسيدگی به تخلفات رانندگی اشاره دارد به اين موضوع كه نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام می شود و دارندگان وسايل نقليه مكلفند قبل از هر گونه نقل و انتقال وسايل نقليه مذكور در دفاتر اسناد رسمی ، ابتدا به ادارات راهنمايی و رانندگی يا مراكز تعيين شده از سوی راهنمايی و رانندگی برای بررسی اصالت وسيله نقليه ، هويت مالك ، پرداخت جريمه ها و ديون معوق و تعويض پلاك به نام مالك جديد مراجعه كنند.

سرهنگ معين زاده در پايان گفت: با متخلفين برابر جدول اخذ جرائم كد تخلف2033 رانندگی با وسيله نقليه با پلاك غير مجاز و يا پلاك تعويض نشده متعلق به مالك قبلی مبلغ 500 هزار ريال پيش بينی شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.