گزارش؛

زمانی که اشیای پرنده ناشناس به تهران آمدند + فیلم

دو فروند فانتوم F4 ارتش که از پایگاه نوژه همدان برخاستند، تا مرز درگیری با این شی پرنده ناشناس پیش رفتند.

مشاهده شی ناشناس پرنده در تهران + فیلمبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری گمان می کنند که اشیاء پرنده ناشناس فقط در آمریکا دیده شده اند. اما همانطور که می دانید تا کنون فیلم ها و تصاویر مختلفی از پرواز اشیاء پرنده ناشناس از آسمان سراسر جهان  و حتی در فضا تهیه شده است.

از ژاپن، انگلیس و فرانسه تا آمریکا، روسیه و حتی بر فراز ماه و ایستگاه بین المللی فضایی. اما آیا می دانید این اشیاء پرنده ناشناس در ایران نیز مشاهده شده اند؟ آیا می دانید که نیروی هوایی ارتش ایران تا مرز درگیری با این اشیا پرنده پیش رفت؟ اما ماجرا چه بود؟

تاریخ 28 شهریور سال  1355 بود. با به صدا در آمدن آلارم وضعیت هشدار، خلبانان شیفت پایگاه هوایی نوژه همدان یعنی خلبان جعفری و خلبان عزیزخانی آماده عملیات شدند. اما دستوری که صادر شد بر خلاف تصور آنها بود. ابتدا آنها فکر می کردند باید راهی مرزهای ایران شوند اما به آنها دستور داده شد تا سریعا خود را به تهران برسانند.

برج مراقبت فرودگاه مهر آباد تهران گزارشات زیادی در خصوص مشاهده یک شی پرنده ناشناس بر فراز تهران دریافت کرده بود. خلبانان ایرانی نخستین مشاهدات خود را اینگونه توصیف کردند: " ابتدا این شی پرنده به شکل یک چتر قرمز به نظر می رسید اما بعد به شکل یک هواپیمای جنگی که چراغ های آبی و زرد و نارنجی داشت تغییر شکل داد."

این در حالی بود که در همان شب دو هواپیمای خطوط هوایی " لوفت هانزا " و " ایر فرانس" نیز فرکانس عجیب اضطراری را دریافت کرده بودند اما موفق به مشاهده شی ناشناس نشدند. در ادامه ماجرا، ناگهان شی پرنده ناشناس خود را به بالای جنگنده خلبان عزیزخانی رساند و ارتباط رادیویی اش را با برج مراقبت قطع کرد. به گفته این خلبان این شی ناشناس تمام سیستم دفاعی جنگنده را از کار انداخته بود و این شرایط حدود 5 دقیقه به طول انجامید. بعد از برقراری ارتباط مجدد برج پایگاه از خلبان عزیزخانی خواست تا بلافاصله به پایگاه برگردد.

 سپس جنگنده دوم ارتش با خلبانی خلبان جعفری وارد عملیات می شود. مشابه داستان خلبان عزیزخانی برای خلبان جعفری نیز رخ می دهد. در لحظه ای که وی در رویارویی با این شی درخشان تصمیم می گیرد در بالای باغ های کرج به آن شلیک کند ناگهان تمام پنل تسلیحات هواپیما خاموش می شود. سپس خلبان جعفری گزارش داد که از این شی ناشناس یک شی نورانی دیگر خارج شده و  اندازه آن حدود 3 برابر قرص ماه است. بعد از گذشت چند ثانیه دوباره شی دوم به داخل شی نخست باز می گردد. جالب اینکه تمام این اتفاقات در آسمان اتفاق می افتد.

بعد از اینکه خلبان جعفری تصمیم می گیرد یکبار دیگر خود را به نزدیک این شی برساند مشاهده می کند که دوباره شی دوم از شی نخست جدا شده و روی زمین نشسته است. وی محل تقریبی فرود شی درخشان دوم را در حدود 5 کیلومتری پالایشگاه جنوب تهران اعلام می کند. در ادامه به خلبان جعفری  دستور داده می شود که خود را به نزدیکی جسم دوم برساند که وی موفق به این کار نمی شود و اعلام می کند که در فاصله حدود 16 کیلومتری تمام سیستم های جنگنده قطع می شود و شروع به لرزش شدید می کند.

وی در توصیف این شی درخشان گفت: " این شی درخشان به شکل یک الماس با اضلاع درخشان به نظر می رسید. من این شی را در موقعیت ساعت 12 قرار دادم و به سمت آن حرکت کردم. اما این شی در یک لحظه از ساعت 12 به 2 تغییر مکان داد. آن هم فقط در یک لحظه."

هر دو خلبان عنوان کردند که هرگز متوجه نشدند که چگونه آن شی پرنده ناشناس درخشان ناپدید شد.

گفتنی است؛ در این خصوص مستندی با نام " تهران در ساعت 23 " توسط گروه دانش شبکه دوم  سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته شد که در ادامه می توانید تماشا کنید. همچنین فایل مکالمه خلبان جعفری با برج مراقبت فرودگاه مهرآباد نیز اضافه شده است که شما را به شنیدن آن دعوت می کنیم.



مستند تهران در ساعت 23 ، دانلود قسمت نخست



مستند تهران در ساعت 23 ، دانلود قسمت دوم







گزارش از حسین فلاحی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
به احتمال خیلی زیاد ساخت شوروی بوده. چون شوروی خیلی بیشتر از آمریکا همش به فکر اینجور کارا بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
فضایی هام مثل ما میان تحقیقات روی زمین همونطور که ما میریم تحقیقات در سیارات دیگر اونا هم مارو ببینن سکته میکنن همونطور که ما اونارو ببینیم سکته میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۰۲:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
میخواین باور کنین میخواین نه ولی من یکی از ایناروازنزدیک دیدم بااینکه چند دقیقه درهوامعلق بود ولی خیلی سریع ناپدیدشد
Germany
آریو
۰۶:۲۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام منم دیشب ۲۱ فروردین دیدم بهمراه دسوتم و دو نفر عابر پیاده یچیز عجیب بزرگ خیلی خیلی نورانی بالا سر شهر دزفول بود سمت غربش با چشامون دیدیم ک از جلوش ی نور قرمز لیزری میداد بیرون از عقب سبز و آبی و از بغل هاش سفید اصا خیلی نورانی بود همینجور رو هوا معلق وایساده بود ۸ ثانیه تکون نخورد بعد ی شتاب سریع به جلو گرفت تو گرد و عبار غیب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
همش مزخرف...
Iran (Islamic Republic of)
درحال بارگزاری نام...
۱۶:۵۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
کاملا واقعی قطعاً این ماجرا واقعیه ufoها وجود دارند و من اینو سابت کردم ولی کسی بهم توجه نمیکنه

راستی مرسی از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۴ دی ۱۳۹۷
یا مال آمریکا بوده یا شوروی
United States of America
وحید
۰۹:۰۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
من پدرم کل این داستانیرو که شما تو سایت منتشر کردید برام تعریف کرده واقعا حقیقته میخوای باور کنید یا نه ولی پدر منم اون زمان خلبان بوده و از دوستاش همرو شنیده همش راسته.
یوفو رو باور نکنید نصف عمرتون به فناصت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
کاملا. حقیقیه من خودم آن سال تهران بودم و۲۴ سال داشتم وازرادیو که خیلی مضطرب خبررا پخش می کرد دیدم وشیئرا ملاحظه کردم کاملا درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۷ تير ۱۳۹۷
همه اینا داستانه
Bulgaria
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
من امشب یه یوفو دیدم. اولش خیلی ترسیدم ولی بعدش با دوربینم ازش عکس گرفتم .حتی تیر های رسام هم که ضد هوایی به اطرافش برا هشدار میزد و دیدم
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۳:۵۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
راست میگی دروغ میگه اگه راست میگی عکس بفرست
Germany
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
مث تو فیلما
Germany
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
چرا خدا سیارات و کشکشان های مختلف رو افریده؟ الکی که نیافریده. افریده برای موجودات دیگه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۰۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
باز بگید ناسا داره مزخرف میگه ، همین حرفا رو میزنید که هنوز جهان سومیم ، چه باور کنید چه نکنید امکان نداره خدا تو این جهانه به این بزرگی فقط ما انسان ها و حیوانات و خلق کرده باشه به یقین بایستی گفت ما در این جهان تنها نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
جل الخالق
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۳۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
سلام بسیارجالب بود ممنون گزارشات اینجوری ومستند بسیارجالب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
در بحبوحه ی انتخابات خوب موضوعی رو علم کردین!!
تو رو خدا دست بردارین ازین موضوعات بی فایده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
جهان سومی
آخرین اخبار