سردار اشتری در همایش ملی معماری آینده ناجا؛

باید بتوانیم با ترسیم درست آینده، پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم/ خودروهای ناایمن در سال آینده شماره‌گذاری نمی‌شود

فرمانده نیروی انتظامی گفت: از ادامه شماره‌گذاری خودروهای ناایمن در سال آینده جلوگیری خواهیم کرد و این امر توسط پلیس راهور عملیاتی خواهد شد،

باید بتوانیم با ترسیم درست آینده، پاسخگوی نیازهای جامعه باشیمبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در همایش ملی معماری آینده ناجا اظهارداشت: پیرو تدابیر و منویات مقام معظم رهبری و ابلاغی که ستاد کل نیروهای مسلح داشتند موضوع معماری ناجای آینده در دستور کار نیروهای مسلح قرار گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی این کار برنامه‌ریزی شد و در جلسات متعدد و با تجربه اساتید و پیشکسوتان این موضوع دنبال شد و امروز نخستین همایش ملی برگزار شد.

وی در ادامه به موضوع ناجا پرداخت و گفت: نیروی انتظامی یک موضوع خاص است که با هیچ‌جا قابل مقایسه نیست و می‌توان گفت ناجا یک موجود استثنایی است چرا که به دلیل تنوع مأموریت و هم به لحاظ موضوعی، جغرافیایی، اختیارات و توقعی که از آن است با سایر دستگاه‌ها حتی با سایر نیروهای مسلح نیز متفاوت است.

این مقام ارشد نیروی انتظامی تصریح کرد: ماموریت ناجا حفظ نظم و امنیت و آرامش در کشور است همانطور که حضرت آقا فرمودند از ارکان این کشور امنیت است و رکن اصلی این امنیت نیروی انتظامی است.

وی در خصوص معماری ناجای آینده گفت: ضرورت دارد که تغییرات در آینده را شناسایی کنیم چرا که با متغیرهای جدیدی روبرو خواهیم شد. روزی هم که پلیس فتا راه‌اندازی شد به این فکر نمی‌کردیم اما آماری که من امروز گرفتم نشان می‌دهد که جرائم در فضای مجازی 63 درصد افزایش داشته است اگر چه نسبت به سایر جرایم در رتبه پایینی است.

وی گفت: ما باید با توجه به سرعت و شتاب تغییرات در جامعه پیشرفت کنیم و با توجه به آنکه نقش ناجا در امنیت کشور چگونه است بدانید که برای 10 سال آینده نقش ما چیست و بر آن اساس معماری انجام دهیم چرا که تکنولوژی هم نقاط مثبت و هم نقاط منفی دارد.

سردار اشتری تاکید کرد: معماری سازمانی نیروی انتظامی باید متناسب با خواسته‌ها و انتظارات مقام معظم رهبری باشد و ما باید براساس چشم‌انداز، تدابیر، فرامین و فرمایشات مقام معظم رهبری این معماری را انجام دهیم.

 فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی درباره برخورد پلیس با خودروسازان دارای محصولات فاقد ایمنی مناسب گفت: همانطور که پیش از این نیز هشدار داده بودیم، از ادامه شماره‌گذاری خودروهای ناایمن در سال آینده جلوگیری خواهیم کرد و این امر توسط پلیس راهور عملیاتی خواهد شد، این در حالی است که ما با خودروسازان نیز جلساتی برگزار کرده‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار