مشهد

هر دانشجو غير ايرانى سفير ايران در كشور خودش

معاون وزير أمور خارجه گفت: دانشجويان اتباع خارجه حلقه وصل بين ايران و كشور خود هستند.

هر دانشجو غير ايرانى سفير ايران در كشور خودشبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس عراقچي در نشستی كه با حضور دانشجويان غير ايرانى در دانشگاه فردوسي برگزار شد گفت: شما غير از اينكه دانش مي اندوزيد ميتوانيد به گسترش صلح و ثبات و آرامش كمك كنيد و اين چيزيست كه در غرب آسيا احتياج است.

او با اشاره به تنشهاى مختلف كه در منطقه افزود: سياست هاى قطعي و مسلم ما كمك به صلح و ثبات ملتها در منطقه است تا به سعادت و خوشبختى برسند.

عراقچي با اشاره به اينكه امروزه امنيت يك معقوله يكپارچه در بين كشورها است افزود: تروريسم هايى به اسم داعش و النصره تهديدي هستند برای منطقه و بين الملل به شمار مي روند.

او در ارتباط با اينكه هيچ كشورى نميتواند بگويد كشور من با وجود ترروسيم أمن است گفت: سياست كشور ما اين است كه نسبت به امنيت براداران و خواهران خود كه در سورية، عراق، فلسطين هستند بي تفاوت نباشد .
معاون وزير امور خارجه همچنين با بيان اينكه حضور دانشجويان خارجى فقط يك حركت دانشجويي نيست افزود: دانشجويان خارجى بايد  براى گسترش تبادلات ايران با كشورهاى خود همكارى داشته باشند و گسترش تبادلات در دستور كار وزارت امورخارجه قرار دارد.

در پايان این نشست سومين دبيرخانه فرهنگي امور بين الملل دانشگاه فردوسي افتتاح شد.

انتهاى پيام//ا.آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.