سینما در این هفته چگونه گذشت؟

ثبت قرارداد اکران‌های نوروزی/ روانه شدن ۲ کارگردان به بیمارستان

هفته اول اسفندماه برای سینمای ایران، آرام و بی حاشیه گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این گزارش به مرور رویدادهای سینمایی هفته اول اسفندماه می‌پردازیم:

ثبت قرارداد اکران‌های نوروزی

در این جلسه قرارداد فیلم «نقطه کور» با کف فروش ۴ هفته بعد از فیلم «خوب، بد، جلف» در سرگروه زندگی، «سه بیگانه» با کف فروش چهار هفته برای اکران نوروزی در سرگروه ماندانا ثبت شد.

همچنین اکران فیلم «هلن» از تاریخ ۴ اسفند در سرگروه کوروش خواهد بود و با ثبت قرارداد فیلم «ماجرای نیمروز» با کف فروش ۴ هفته برای اکران نوروزی در سرگروه کوروش این فیلم هم روی پرده می‌رود.

فیلم «یک روز بخصوص» با کف فروش ۴ هفته برای اکران نوروزی در سرگروه آزادی درنظر گرفته شد.

اعلام اسامی داوران ششمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات

براین اساس، در این دوره و در بخش فیلم (آثار داستانی، پویانمایی و مستند)، آیدا پناهنده، فریدون خسروی، خسرو دهقان، بهرام عظیمی، کیانوش عیاری و محمد کارت آثار برگزیده را داوری خواهند کرد. 

همچنین عطیه سلطانی، جابر قاسمعلی و هادی مقدم‌دوست به عنوان داوران بخش فیلمنامه‌نویسی کار داوری آثار برگزیده این بخش را برعهده خواهند داشت. 

۲ کارگردان روانه بیمارستان شدند

ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما به دلیل گرفتگی عروق قلب در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد.

با پیگیری‌های خبرنگار ما و در تماسی که با بیمارستان برقرار شد، این کارگردان در بخش مراقبت‌های کاتتریسم قلب (پست کت) بستری است.

طالبی در سال‌های گذشته به دلیل گرفتگی عروق عمل قلب باز انجام داده بود. متاسفانه به دلیل فشار کار دوباره دچار این بیماری شد و با تشخیص پزشکان در بیمارستان بستری شد. 

ابوالقاسم طالبی به تازگی کار تحقیق و نگارش مجموعه‌ای برای شبکه خانگی با موضوع «طلاق» را آغاز کرده است.

رضا داودنژاد فرزند علیرضا داودنژاد نیز درباره جراحی قلب پدرش گفت: رگ قلب پدرم گرفته بود و در پی این موضوع ما به بیمارستان مراجعه کردیم. ایشان تحت عمل جراحی قرار گرفت و آنژیو شد و پزشک به قلب او بالن و فنر زد.

وی افزود: حال پدرم خوب است و در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارد. این را هم باید بگویم که این اتفاق به صورت ناگهانی نبود بلکه ما پیش‌تر به پزشک مراجعه کرده بودیم و پدرم آزمایش هایی را انجام داده بود.

این بازیگر در پایان گفت: پزشکان از جراحی و حال پدرم ابراز رضایت می کنند. طی گفتگوهایی که با آنها  داشته ام به من گفتند که روز ۶ اسفند مشخص خواهد شد که او چه زمان از بیمارستان مرخص می‌شود.

«مالاريا» در فستيوال بلگراد

فیلم سينمايی «مالاريا» به كارگردانی پرويز شهبازی و تهيه‌كنندگی مسعود ردايی در ادامه حضور بين‌المللی خود، در بخش مسابقه چهل و پنجمين جشنواره بين‌المللی بلگراد با ساير فيلم‌ها رقابت خواهد كرد. 

اين جشنواره از ٢٤ فوريه تا ٥ مارس (٦ الى ١٥ اسفندماه) در شهر بلگراد مركز كشور صربستان برگزار می‌شود.

برگزاری یازدهمین جشنواره فیلم 100

یازدهمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم 100 در سینما آزادی به دبیری علیرضا قربانی برگزار شد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار