همدان؛

غربالگری تنبلی چشم ۳۰ هزار کودک همدانی

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان از غربالگری تنبلی چشم ۳۰ هزار کودک همدانی خبر داد.

غربالگری تنبلی چشم ۳۰ هزار کودک همدانی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا الوند گفت: طرح غربالگری تنبلی چشم از اول آبان ماه تا بهمن ماه امسال آغاز شده بود که 30 هزار کودک به پایگاه های این طرح مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه در طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال مراجعه کردند، افزود: خانواده ها باید کودکان خود را به لحاظ شناسایی و درمان اختلال بینایی به پایگاه های سنجش بینایی سازمان بهزیستی ارجاع دهند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان تصریح کرد: طرح غربالگری بینایی با مبلغ دو هزار تومان در شهر ها و یک هزار تومان در روستاها انجام می شود و در زمانی که نیاز به عمل جراحی چشم داشته باشند با کمترین هزینه انجام می شود.

الوند گفت: تنبلی چشم به علت ظاهر سالم چشم قابل تشخیص نیست و به همین جهت باید کودکان از این نظر معاینه شوند ؛ بنابراین سازمان بهزیستی اجرای طرح تنبلی چشم را در دستور کار خود قرار داده است؛ چرا که اگر کودکان زمان طلایی غربالگری را از دست بدهند، دیگر نمی توان اختلالات بینایی اعم از کم بینایی و یا نابینایی را درمان کرد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان اظهار داشت: در سال گذشته 52 هزار نفر به پایگاه سنجش بینایی مراجعه کردند که امسال پیش بینی می شود این میزان به 60 هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه پایگاه های سنجش بینایی در طول سال فعال می باشند، گفت: اجرای این طرح با هدف پیشگیری، کشف و مداخله به هنگام اختلالات بینایی در گروه هدف انجام می شود.

انتهای پیام/ ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار