مشهد؛

مدیریت منابع آبی اولویت دولت در شهرستان سرخس

مردم شهرستان سرخس در حوزه کشاورزی می‌بایست با مشارکت در طرح‌های دولت استفاده از آبیاری تحت فشار و سنتر را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین سنجرانی فرماندار سرخس در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره منابع آب شهرستان با بیان اینکه هیچ جای خراسان بزرگ منابع آبی سرخس را ندارد گفت: شهرستان سرخس با منابع آبی غنی و دارا بودن دو سد بزرگ خراسان می‌طلبد توجه ویژه‌ای به چارت سازمانی این اداره شود.
وی با اشاره به برنامه‌ها و مصوبات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گفت: اقدامات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بر اساس وضعیت آینده منابع آبی شهرستان اجرایی گردیده است.
فرماندار سرخس با بیان اینکه مدیریت منابع آبی اولویت دولت در شهرستان است گفت: نظر به برداشت‌های بی رویه از دشت‌های سرخس می‌طلبد همه اقشار بویژه کشاورزان در کنار مسئولان با نگاه ویژه‌ای به موضوع آب و مدیریت درست منابع آبی توجه داشته باشند.
حسین سنجرانی افزود: با توجه به اینکه عمده مردم شهرستان در حوزه کشاورزی فعالیت و اشتغال دارند می‌بایست با مشارکت در طرح‌های دولت استفاده از آبیاری تحت فشار و سنتر را مورد توجه قرار دهند، زیرا از با این روش صرفه جویی چشمیگیری در حوزه منابع آبی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: سد شوریجه یکی از مناسب‌ترین راه و برنامه‌ها در حوزه منابع آبی کشور است و می‌بایست در روند ساخت این سد تسریع شود و البته آب منطقه‌ای خراسان این سد را می‌طلبد در الویت اعتبارات خود قرار دهد.
درپایان این مراسم محمد رضا عبادی نژاد بعنوان رئیس جدید اداره منابع آب شهرستان منصوب شد و از خدمات و تلاش‌های امیر سالکی نیز تقدیر شد.
انتهای پیام//م.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.