بورسیه نخبگان در دانشگاه آزاد از سال آینده/ دانشگاه آزاد ملک خصوصی کسی نیست

رییس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دولتی نبوده و ملک خصوصی محسوب نمی‌شود و این دانشگاه متعلق به نظام و مردم است.

بورس نخبگان در دانشگاه آزاد از سال آینده/ دانشگاه آزاد ملک خصوصی کسی نیست
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رییس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره جهادیان علم و فناوری که در سالن همایش بین المللی صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اینکه شروع خدمت من در دانشگاه آزاد بنا به امر رهبر معظم است، اظهار داشت: کشور ما کشور ایمان و علم است و این مطلب به گواهی تاریخ بوده زیرا هیچ کشوری را من نمی‌شناسم که اشتیاق به ایمان و علم در آن زیاد باشد.
 
وی ادامه داد: بسیج نیز یک مجموعه مردمی برخواسته از مردم بوده و بدون آن که هزینه‌ای برای دولت داشته باشد مدافع دولت است و من باید بگویم که بسیج یکی از افتخارات این کشور محسوب می‌شود.
 
رییس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: اگر بسیج نبود سال‌های اول انقلاب را با پیروزی پشت سر نمی‌گذاشتیم و بسیج در هر زمینه وارد عرصه شده و بدون هیچ چشم داشتی به کمک مردم آمده و بسیاری از کارها را انجام می‌دهد.
 
ولایتی ادامه داد: دانشگاه آزاد نیز بر خواسته از نیاز مردم بوده و امروزه به این نیازها پاسخ می‌دهد، دانشگاه آزاد یک دانشگاه دولتی نبوده و ملک خصوصی کسی محسوب نمی‌شود و این دانشگاه متعلق به نظام و مردم است.
 
وی تاکید کرد: مردمی که در زمان دفاع مقدس از هر شهر و دیاری برای دفاع در سنگرهای حق علیه باطل حاضر شدند در همین دانشگاه آزاد حضور دارند و این افتخار نصیب من شده تا از سال 58 تا به امروز عضو هیئت علمی این دانشگاه باشم و سابقه تاسیس دو دانشگاه پزشکی و روابط بین المللی امور خارجه را دارم.
 
رییس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اعطای بورسیه به نخبگان از سوی دانشگاه آزاد برنامه ریزی شده و امیدوارم که از سال ۹۶ این روند آغاز شود. اعطای بورسیه به نخبگان از سوی دانشگاه آزاد مقدمه تربیت اساتید و توسعه کیفی پژوهش در این دانشگاه خواهد شد.

وی افزود: موضوع فرار مغزها در کشور ما و دیگر کشورها وجود دارد و باید برنامه ریزی کنیم تا زمینه ماندگاری نخبگان در کشور بیشتر شود.

رییس هیات موسس دانشگاه آزاد تصریح کرد: جذب نخبگان در این دانشگاه به صورت بورسیه می‌تواند به ماندگاری نخبگان در کشور کمک کند.

ولایتی اظهار داشت: باید کاری کنیم که اساتید دلگرم باشند تا بتوانند به درستی فعالیت کنند و قطعا ارتقای کیفی دانشگاه آزاد با اساتید باسواد، فرهیخته و دلگرم به تدریس محقق می‌شود.

رییس هیات موسس دانشگاه آزاد با بیان اینکه این دانشگاه دولتی نیست اما حکومتی است، ادامه داد: دانشگاه آزاد مربوط به نظام است بنابراین باید در این دانشگاه به جایی برسیم تا رقابت سختی میان نخبگان برای حضور در این دانشگاه ایجاد شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار