تعداد آوارگان بخش غربی موصل به 35 هزار نفر می‌رسد

مسئولان امنیتی عراق اعلام کردند تعداد آوارگان بخش غربی شهر موصل تا پایان امروز به بیش از سی و پنج هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، بنابر اعلام مسئولان امنیتی عراق تعداد آوارگان بخش غربی شهر موصل تا پایان امروز به بیش از سی و پنج هزار نفر می رسد.

نیروهای امنیتی عراق به استقبال از آوارگان بخش غربی موصل و ارائه انواع خدمات پزشکی و غذایی ادامه می دهند. خانواده هایی که تحت کنترل گروه تروریستی داعش روزگار گذراندند هر کدام قصه ها و درد و رنجهای مخصوص به خود را دارند، که از جمله آنها می توان به اعدام گروهی خانواده هایی که از اطاعت بردن از فرمان آنان سر باز زدند و به اسارت بردن زنانی که به تمایلات آنان پاسخ منفی دادند اشاره کرد؛ البته می توان مراحل گرسنگی، تهدید و ترس را هم اضافه کرد.

یکی از آوارگان به خبرنگار العراقیه گفت: مواد منفجره را وارد خانه ها و سپس آنها را منفجر می کردند. به خدا داعشی ها مثل سگ هستند و دو قران هم نمی ارزند، در حالی که شخص دیگری افزود: خودروها را از حیاط خانه هایمان بیرون آوردند و همه آنها را روشن کردند و به ما دستور دادند سوار شویم، آنها قصد داشتند ما را به مناطقی که خود در آنجا حضور داشتند ببرند.

یکی از زنان مسن موصلی نیز گفت: ما مرگ را به چشمان خود می دیدیم و با ترس زندگی می کردیم، به خدا وقتی از کوچه ها عبور می کردند همه جا ساکت می شد، گویی کسی در خانه ها زندگی نمی کند.

با ادامه نبردها برای آزادسازی بخش غربی موصل، موج ورود آوارگان به مراکز پذیرش نیز ادامه دارد. عملیات انتقال این آوارگان به مراکز پذیرش موقت با استفاده از خودروهای یگانهای نظامی و وزارت حمل و نقل در جریان است. اوضاع امنیتی این آوارگان در مراکز پذیرش موقت بررسی می شود و سپس آنها به اردوگاه هایی که برای پذیرش آنان مهیا شده است منتقل می شوند.

یکی از مسئولان امنیتی یکی از مراکز پذیرش موقت در این باره گفت: علاوه بر مرکز بررسی امنیتی وابسته به سازمان مبارزه با تروریسم، یک مرکز بررسی امنیتی در منطقه حمام العلیل داریم. تعداد آوارگان در بخش غربی موصل تا اواخر شب گذشته به بیست و شش هزار نفر رسید و امروز این تعداد به بیش از سی و پنج هزار نفر خواهد رسید. 

یگانهای نظامی کمکهای بشردوستانه خود از جمله مواد غذایی و خدمات پزشکی را ارائه می‌دهند و همچنین محافظت از آوارگان از آغاز خروجشان از محله ها تا رسیدن به اردوگاه ها را بر عهده دارند.

یکی از فرماندهان عراقی به العراقیه گفت: از طریق ایجاد مرکز موقت پذیرش آوارگان در این منطقه در بیست و سوم ماه فوریه گذشته، تا این لحظه نزدیک به بیست هزار و چهارصد آواره را از بخشهای غربی موصل خارج کرده ایم و آنها را به اردوگاه آوارگان در حمام العلیل فرستادیم. بیشتر آوارگان از مناطق المامون، تل الرمان و مناطق همجوار آن آمده اند و همچنین عملیات پذیرش آوارگان از منطقه یرموک نیز آغاز شده است.

نیروهای امنیتی تلاش می کنند مشقتهای مسیر و آوارگی و همچنین درد و رنجهای فراوان به سبب تسلط داعش بر این خانواده ها را با ارائه خدمات مختلف جبران کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار