مشهد؛

اعتبار حاکمیت و اساس دین ولایت است

امام جمعه تربت جام گفت: اعتبار حاکمیت و اساس دین ولایت است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد،حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه تربت جام امروز در اجتماع فاطمیون که در محل مزار شهدای گمنام این شهر گرد هم آمده بودند گفت: اعتبار حاکمیت و اساس دین ولایت است و حضرت زهرا(س) این موضوع را با نثار جان خویش به مسلمانان جهان یادآور شد.

حجت الاسلام طاهری افزود: ستون خیمه تا مستحکم نشده به دیگر مسائل پرداختند خطاست و حضرت زهرا(س) برای تحکیم ستون اسلام که ولایت است از همه چیز خودش گذشت.

وی ادامه داد: پرداختند به دیگر امور تا زمانیکه ولایت از نفوذ و تحکیم در جامعه برخوردار نباشد کاری بیهوده است و جامعه جمهوریت و مشروعیت خود را پشت سر ولایت بدست می آورد.

امام جمعه بیان داشت: ولایت به مهره های جامعه انسجام می دهد و در برابر حوادث از پراکندگی آنها جلوگیری می کند و به همین دلیل می گوئیم اتحاد آمریکاو اسرائیل ازبین رفتنی است.

حجت الاسلام طاهری خطاب به کسانی که می گویند تا کجا باید پای ولایت ایستاد عنوان کرد: تا زمانی که جان در بدن باشد باید ایستاد و اعتبار مردم به ولایت است و در دفاع از این جایگاه مردم باید اقدام کند نه خود ولی؛ همانگونه که دختر پیامبر دفاع کرد.

وی با اشاره به نحوه شهادت حضرت (س) و چگونگی دفاع از ولایت اظهار داشت: با منطق و استدلال مبانی ولایت را به دشمنان و مسلمانان بگوئیم و گرد ولایت بچرخید هماند آنکه دور کعبه میچرخید.

امام جمعه تربت جام به حضور جوانان در دفاع از حریم حضرت زینب (س) و مدافعان حرم اشاره و خاطر نشان کرد: وقتی داعش خواست حرمت حرم را بشکند جوانان خود جوش به دفاع از حریم ولایت پرداختند و اعلام کردند که اگر کسی به خواهد متعرض اصل ولایت شود برخوردی قاطع خواهند شنید.

حجت الاسلام طاهری تاکید کرد:معامله و رابطه با آمریکا شیطان بزرگ خلاف ولایت مداری و استکبار ستیزی است و تا پای جان از جبهه مقاومت حمایت و در مقابل استکبار خواهیم ایستاد.

امام جمعه تربت جام دلیل قبول نکردن ولایت توسط مردم مدینه از منظر دختر پامبر (ض) مطرح کرد و گفت: راحت طلبی، دنیا دوستی و خستگی از درگیری و جنگ باعث شد ولایت را تنها بگذارند.

حجت الاسلام طاهری عنوان کرد: حضرت زهرا(س) با عملکرد خود در دفاع از ولایت مرز بین دنیا طلبان و زاهدان واقعی را مشخص کرد تا معلوم شود زهد و دیدن داری بدون ولایت پوچ و بیهوده است.
 
انتهای پیام//س.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار