احمدی در نشست هماهنگی کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور:

امنیت روانی باید در پروسه اخذ رای تامین شود/ اهمیت آنلاین بودن تمامی خطوط مخابرات در روز اخذ رای

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: آنلاین بودن تمامی خطوط مخابرات به ویژه در روز اخذ رای بسیار مهم است.

امنیت روانی باید در پروسه اخذ رای تامین شود/ اهمیت آنلاین بودن تمامی خطوط مخابرات در روز اخذ رای
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست هماهنگی کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور و ستاد انتخابات استان‌ها که در روز سه‌شنبه( 17اسفندماه) که در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات بزرگ ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور 140 شعب اخذ رأی استقرار خواهد یافت تا ایرانیان واجد شرایط اخذ رأی هم بتوانند در این عرصه شرکت کنند.

وی افزود: در حال حاضر استعلام مراجع چهارگانه، تشکیل هیئت‌های اجرایی و بررسی صلاحیت‌های نامزدهای چهارمین دوره انتخابات میان دوره‌ای مجلس انجام شده است و از 30 اسفندماه ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات شورا آغاز می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: مجلس درباره تغییر زمان ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات شوراها طرح دو فوریتی داد اما تبدیل به قانون نشد، بر این اساس همان 30 اسفند باید از کاندیداهای انتخابات شورا ثبت‌نام بعمل آورد.

احمدی تصریح کرد: برای وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات 240 فرماندار و هزار و 55 بخشدار تعطیلات و عیدی وجود ندارد و همگی باید در این ایام در خدمت مردم باشند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: فرایندهای الکترونیکی قبل از اخذ رأی تا روز اخذ رأی بستر اصلی‌‌اش مخابراتی است، طی حکم قانونی که وجود دارد کلیه دستگاه‌های کشور تمامی امکانات خود را برای برگزاری انتخاباتی خوب باید در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

احمدی با بیان اینکه مخابرات باید آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را داشته باشد ادامه داد: فرمانداران و بخشداران باید با مخابرات شهرستان‌های خود جلسات مشترکی برگزار کرده، برخی موارد را آسیب‌شناسی کنند و در جهت رفع نواقص تلاش کنند تا در هیچ بخش از شعب اخذ رأی دچار نقصان نشویم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با تأکید بر اینکه هیئت‌های اجرایی انتخابات حرف آخر را در انتخابات می‌زنند اظهار داشت: انتخاب شعب اخذ رأی با وزارت کشور، استاندار و فرماندار نیست هر هیئت اجرایی که برای هر حوزه انتخابیه شکل می‌گیرد موظف است شعب‌ اخذ رأی را تعیین کند. در حال حاضر هم منتظر تصمیم هیئت‌های اجرایی شوراها و ریاست جمهوری هستیم تا عدد نهایی را به ما اعلام کند.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: وزارت کشور تمام تلاشش بر این است که یک انتخابات سالم، با امنیت و با مشارکت حداکثری برگزار کند و در همه فرایندها بر مبنای مرّ قانون عمل خواهد کرد.

احمدی با بیان اینکه ناظرین انتخابات باید بر صحت برگزاری انتخابات توجه و دقت کنند گفت: انتخابات گذشته به صورت سنتی بود، تا به امروز 25 فرایند انتخابات الکترونیکی است و به نظر می‌رسد امروز نقش متولیان فناوری اطلاعات پررنگ‌تر از گذشته شده است که باید با تسهیل‌سازی و رعایت دقت و سرعت فعالیت‌هایشان را به پیش ببرند.

وی تأکید کرد: گاهی اوقات ممکن است با به وجود آمدن برخی نواقص حدود چند ساعت در برخی شعب اخذ رأی معطلی به وجود آید که به دنبال آن شایعاتی مطرح می‌شود که چرا رأی‌ها را اعلام نمی‌کنند، لذا باید متولیان فناوری اطلاعات امنیت روانی را ایجاد کنند که در این زمینه مخابرات نقش مهمی را ایفا می‌کند.

احمدی ادامه داد: اگر در منطقه‌ای یک یا چند شعب اخذ رأی با نقصانی مواجه شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید این اشکلات رفع شده و در روز اخذ رأی آنلاین بودن بسیار مهم است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با مورد خطاب دادن استانداران، فرمانداران و بخشداران کشور تصریح کرد: باید جلسات مرتب و منظمی با مسئولان آی تی برقرار شود تا جایی که امکان دارد باید برخی هشدارها کتبی اعلام شود تا متولیان استان‌ها بتوانند پاسخگو باشند.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امکان دارد در برخی شعب اخذ رأی قطعی برق رخ دهد لذا استانداران باید با وزارت نیرو هماهنگ باشند و در صورت بوجود آمدن مشکلات در جهت رفع آن اقدام کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار