کیفیت غذای بیمارستان هیچگاه فراموش نمی‌شود/ صرفه‌جویی شش میلیاردی در توزیع غذای دانشگاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از بهبود سطح کیفی غذاهای مرکز درمان این دانشگاه خبر داد و گفت: تغذیه یک شاخص مهم در بیمارستان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران عصر امروز در مراسم اولین جشنواره تغذیه رویش بیمارستانی در ساختمان مرکزی این دانشگاه اظهار داشت: نگرشی نوین در تغذیه بیمار ایجاد شده و شروع این کار با چالش هایی روبه رو بوده است.

وی بیان کرد: ارایه غذای سالم و مطلوب به بیماران و پرسنل جنبه روانی دارد و غذای خوب بیمارستان در خاطرات بیماران و حتی پزشکان باقی می ماند.

جعفریان عنوان کرد: بیماران هنگام انتخاب بیمارستان علاوه بر مسایل آموزشی، به موضوع غذا اهمیت می‌دهند و تغذیه بیمارستان یکی از شاخص های مهم و اصلی است.

وی اضافه کرد: کیفیت غذا و ظروف تغییر کرده و تغذیه برای پزشکان و پرسنل جنبه آموزشی دارد و بیمارستان علوم پزشکی تهران غذای رایگان به بیماران و پرسنل می دهد و بر عکس غذای بیماران با پرسنل تفاوتی ندارد.

صرفه‌جویی شش میلیاردی توزیع غذا
در ادامه مراسم توکلی رئیس اولین جشنواره تغذیه رویش بیمارستانی اظهار داشت: دومین چهارشنبه ماه مارس در دنیا به جشنواره تغذیه بیمارستانی نامگذاری شده است و اهمیت این موضوع تا حدی بوده که در تمامی کتاب‌های پزشکی مباحثی از موضوع تغذیه بیمارستانی در این کتب آورده شده است.

وی بیان کرد: لازم و ملزوم بودن تغذیه و درمان در کنار یکدیگر نشان از اهمیت این مسئله دارد و این دانشگاه از استادان برجسته و مراکز علمی تخصصی بهره‌مند است.

توکلی ادامه داد: هشت میلیون پرس سالانه در دانشگاه علوم پزشکی تهران توزیع می‌شود و دو کارگروه فنی و اجرایی در این زمینه تشکیل شده است و قراردادهای تغذیه در معاونت توسعه بررسی و تفاهم‌نامه‌های جدیدی به امضا رسیده است.

توکلی عنوان کرد: در قراردادهای جدید بر اساس نوع نیاز بیماران تغییرات خوبی صورت گرفته و همه ایرادات کیفی و کمی قرارداد قبلی برطرف شده است.

وی ادامه داد: در سال 92 هزینه غذاهای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران مبلغی در حدود 32 میلیارد تومان بود و بر این اساس یک نرم‌افزار تغذیه طراحی شده که در کل کشور منحصر به فرد است.

وی تاکید کرد: در سال 95 این مبلغ به 38 میلیارد تومان رسید که خوشبختانه باید بگویم که امسال شش میلیارد تومان صرفه جویی بودجه‌ای انجام شده است.

توکلی یادآور شد: مواد اولیه و پرداخت‌های آن مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود و همین امر سبب شده تا این طرح در ابتدای شروع کارش با مشکلاتی روبرو شود و خوشبختانه پس از سال‌ها یک نگاه علمی به امر تغذیه شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.