نشست شورای امنیت برای بررسی تدابیر جدید احتمالی علیه کره شمالی

شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث و گفتگو درباره تدابیر جدید احتمالی علیه کره شمالی تشکیل جلسه داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه برای بحث و گفتگو درباره تدابیر جدید احتمالی علیه کره شمالی بعد از پرتاب جدید موشک های بالستیک ، پشت درهای بسته تشکیل جلسه داد.

چین، متحد اصلی پیونگ یانگ روز چهارشنبه برای جلوگیری از «برخورد» میان دو کره، پیشنهاد کرد کره شمالی برنامه هسته ای خود را در ازای توقف رزمایش های نظامی آمریکا و کره جنوبی به حال تعلیق درآورد.

فرانسه، ژاپن و انگلیس در پاسخ به سوالی درباره این پیشنهاد خاطر نشان کردند توپ در زمین کره شمالی است.

کورو بسو، سفیر ژاپن در سازمان ملل متحد قبل از نشست شورای امنیت یادآور شد «آنها چهار موشک پرتاب کرده اند».

سفیر ژاپن در سازمان ملل افزود «ما هیچ کار تحریک آمیزی انجام نخواهیم داد و در نتیجه ما برای گفتن این مطلب که این اقدام به هیچ وجه قابل قبول نیست، در موضع قدرت قرار داریم».

کره شمالی دست کم چهار موشک بالستیک با برد متوسط به سمت ژاپن شلیک کرده است و به گفته کره شمالی این پرتاب ها تمرینی برای هدف قرار دادن پایگاه های آمریکایی مستقر در ژاپن بوده است.

متیو رایکرافت، سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد اعلام کرد رزمایش های آمریکا-کره جنوبی «تهدیدی برای صلح و امنیت جهان نیست».

فرانسوا دولاتر، سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد «این به عهده کره شمالی است که با اقدامات ملموس و صادقانه نشان دهد برای از سرگیری گفتگوها آماده است».

شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه سه شنبه پرتاب موشک های بالستیک اخیر کره‌شمالی را به شدت محکوم کرد.

لیو جی یی، سفیر چین در سازمان ملل متحد نیز بر لزوم «کاهش تنش ها» تاکید کرد. پکن نگران است آمریکا این هفته سامانه ضد موشکی در کره جنوبی مستقر کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار