کاهش بهای نفت به پایین‌ترین سطح در سه ماه گذشته

به دنبال نگرانی سرمایه‌گذاران از بی تأثیر بودن توافق اوپک بخاطر افزایش فعالیت های حفاری آمریکا، بهای طلای سیاه کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی سرمایه‌گذاران حوزه نفت در خصوص اینکه توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش سطح تولید نتوانسته است به مقابله با اشباع بازار کمک کند، بهای طلای سیاه روز جمعه با کاهش همراه بود و به پایین ترین سطح در سه ماه گذشته رسید.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت پایه آمریکا) با 79 سنت کاهش (معادل 1.6 درصد) به 48 دلار و 49 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت دریای شمال نیز با 82 سنت کاهش (معادل 1.6 درصد)، 51 دلار و 37 سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای نفت اوایل هفته گذشته هم پس از آنکه گزارشی در خصوص افزایش ذخایر نفتی آمریکا منتشر شد، سیری نزولی را طی کرد. روز جمعه، شرکت نفت و گاز آمریکایی "بیکر هیوز" اعلام کرد آمریکا در این هفته هم ذخایر نفتی خود را افزایش داده است. 

بنابر اعلام بیکر هیوز، آمریکا در هفته اخیر با اضافه کردن 8 سکوی دیگر، تعداد سکوهای حفاری خود را به 617 عدد رسانده است. این بیشترین رقم از سپتامبر 2015 محسوب می شود.

روز پنجشنبه، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای نخستین بار از ماه دسامبر سال گذشته میلادی به کمتر از 50 دلار در هر بشکه رسید. تولیدکنندگان بزرگ نفت از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی از اینکه صنعت شیل احیاشده آمریکا ممکن است تلاش آنها را برای محدود کردن سطح تولید نفت بی‌اثر کند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

اوپک و دیگر تولیدکنندگان حوزه نفت از جمله روسیه پیشتر توافق کردند از اول ژانویه سال جاری میلادی روزانه 1.8 میلیون بشکه از مجموع تولید نفت خود را در نیمه نخست سال 2017 کاهش دهند. با این حال، این توافق تاکنون تأثیر اندکی بر مقابله با اشباع بازار نفت داشته است؛ تا جاییکه اکنون با توجه به ادامه کاهش بهای نفت، این پرسش مطرح شده است که سازمان کشورهای صادرکننده نفت تا چه زمان مشتاق است به توافق کاهش سطح تولید پایبند باشد؟ 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار