فیون: مقابله با داعش نیازمند گفتگو با روسیه، ترکیه، ایران و عربستان است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه درباره مقابله با گروه تروریستی داعش گفت باید با همه کشورها به ویژه روسیه، ترکیه، ایران و عربستان گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز ؛ فرانسوا فیون، نامزد جناح راست و میانه فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، امروز در کنفرانس خبری که در ستاد انتخاباتی وی برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

خبرنگار رادیو بین المللی فرانسه خطاب به فیون گفت شما در سیاست خارجی خود صحبتی از مبارزه با تروریسم نکرده اید. مبارزه با داعش نیازمند متحد شدن با شرکایی است که امروز طبق شیوه های دموکراسی عمل نمی کنند و در این خصوص شما از روسیه نام می برید. حال در مورد ترکیه که به نظر من همین روند را در پیش گرفته است، اگر فرانسه از ورود وزیر خارجه ترکیه برای برپایی گردهمایی حامیان اردوغان جلوگیری می کرد، آیا این دور زدن و بدبین کردن یک متحد اصلی در مبارزه با داعش محسوب نمی شد و خطری برای کشور بوجود نمی آورد؟ 

فرانسوا فیون در پاسخ به این سوال گفت: «هر چند این موضوع دور از مباحث امروز ماست اما به این علت که از موضوعات اصلی است در مورد آن صحبت می کنم. به نظر من باید با همه کشورها به ویژه روسیه، ترکیه، ایران و عربستان سعودی گفتگو کرد. در غیر اینصورت ما هیچ شانسی برای مبارزه مؤثر علیه توتالیتاریسم نداریم. این امر منحصر به داعش نیست و در واقع نوعی از توتالیتاریسم است که تقریباً از پاکستان تا غرب آفریقا در حال گسترش است.»

وی افزود: «اما در برابر رفتار جنجال برانگیز دولت ترکیه در برابر آلمان و هلند، فرانسه می‌بایست پاسخ محکمی می داد. نیازی هم به قطع روابط با ترکیه نبود اما باید محدودیت‌هایی برایش تعیین می کردیم و اجازه نمی دادیم پا فراتر بگذارد. آمدن وزیر خارجه ترکیه به فرانسه آنهم در چنین شرایطی و بعد از حوادثی که در دیگر کشورهای اروپایی اتفاق افتاد و سخنان غیر قابل تحمل و ناپذیرفتنی دولت ترکیه، ما می بایست همبستگی خود را با دیگری کشورهای اروپایی نشان می دادیم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار