وقوع رگبار، رعد و برق و تندباد شدید در سیستان و بلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: پیش‌بینی کلی وضع جوی سیستان وبلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد آسمان استان در ساعات آینده نیمه ابری همراه با گاهی افزایش ابر است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز شرایط برای بارش‌های پراکنده و خفیف در برخی نقاط نیمه شمالی استان فراهم است و با تقویت جریانات مرطوب از اواخر وقت یکشنبه و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، ابتدا در شمال و مرکز و از اواخر وقت دوشنبه در جنوب استان رگبار و رعد و برق، تند باد شدید رخ می‌دهد و در پی وقوع این شرایط جوی آبگرفتگی معابر وسیلابی شدن مسیل‌ها انتظار می‌رود.
 
وی بیان کرد: از امروز سرعت وزش باد در استان افزایش یافته و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نواحی مرکزی و جنوبی باد و گرد و خاک،کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و احتمال اختلال در تردد جاده‌ای و ریلی در محورهای زاهدان- بم و ایرانشهر- بم وجود دارد.
 
ملاشاهی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده روز دوشنبه سرعت وزش باد در زاهدان به حدود 70 تا 80 و گاهی تا 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.همچنین دوشنبه و سه‌شنبه دریای عمان مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.