در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تشکیل بیش از هزار فقره پرونده در طول نظارت نوروزی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی از تشکیل بیش از هزار فقره پرونده در طول نظارت نوروزی خبر داد.

محمد اقوامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛با اشاره  به کاهش 9 درصدی تعداد پرونده های وارده درتعزیرات استان در سال‌1395 افزود: تعداد 13479 فقره پرونده در سه بخش کالا و خدمات ، بهداشت و دارو درمان و قاچاق کالا وارز تشکیل یافته است که از این تعداد 13485 فقره از پرونده ها رسیدگی و منتج به نتیجه گردیده است ودر این خصوص بیش از 1هزار میلیارد ریال جزای نقدی صادرگردیده است .
 
 
ایشان یادآوری نمودن که بیش از 1294  فقره پرونده در طول طرح نظارتی کشیک نوروزی تشکیل شده است که از این تعداد 978 مورد مرتبط با تخلفات کالا و خدمات اعم از گران‌فروشی و عدم درج قیمت است.
 
 
وی بیان کرد: با اشاره به  اینکه اداره کل تعزیرات حکومتی استان  آذربایجانغربی با همت و تلاش مجموعه همکاران  رتبه دوم عملکردکشوری را در بین سایر استان‌ها کسب کرده و در سال های گذشته نیز دارای رتبه برتر کشوری در برنامه اجرائی سازمان تعزیرات حکومتی بوده و همواره از جایگاه برتر کشوری با عملکرد خیلی خوب دفاع خواهد کرد  لذا تلاش برای اجرایی شدن  فرمایشات مقام معظم رهبری در رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا وارز و مصوبه کارگروه تنظیم بازار مبنی بر جلوگیری از افزایش قیمت‌ها توسط دستگاه‌های دولتی و اجرایی خبر داد.
 
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجانغربی  عنوان کرد: شعار ما «هر شهروند یک بازرس است»  و ما در قالب بهره‌گیری از این شعار از ظرفیت مردم مطالبه‌گر استفاده کرده و به موارد جزیی تخلفات که در زندگی روزمره تاثیر بسزایی دارد، رسیدگی می‌کنیم.
 
 
اقوامی یادآور شد: بدین منظور شماره تلفن سه رقمی 135سازمان تعزیرات حکومتی که  به صورت سامانه اینترنتی کشوری و شماره تلفن 124 صنعت معدن و تجارت آماده دریافت گزارش انعکاس تخلفات مربوط به حوزه صلاحیتی سازمان توسط همشهریان است.
 
 
وی گفت: رسیدگی به نیازها و توقعات روزانه مردمی در کنار کشف تخلفات سنگین از دغدغه اصلی تعزیرات حکومتی است،  چراکه بی‌اهمیت  شمردن نیازهای تعزیراتی کوچک عواقب جدی در برداشته و بدبینی در جامعه پیش خواهد آورد.
 
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجانغربی با بیان اینکه وظیفه ما رسیدگی و صدور حکم  برای پرونده‌های تشکیل شده است، افزود: ما به شدت  در زمینه بازرسی‌ها هم ورود کرده و دقت نظر داریم.
 
ایشان یاد آوری کردند در طول طرح نظارتی کشیک نوروزی شخصا و با اعزام روسای شعب کشیک از نمایشگاه ها ، مراکز عرضه و توزیع میوه ، پوشاک و سایر مایحتاج عمومی مردمی بازدید و بازرسی صورت گرفته است و همکاران حاضر در شعب کشیک تا ساعت 20 هرشب در خارج از اوقات اداری و در ایام تعطیل از ساعت 8:30 صبح لغایت13:30 صبح در محل کار حاضر بوده و به شکوائیه های مردمی پاسخگو می باشند.
 
وی تصریح کرد: بر اساس آمار موجود بیشترین شکایات مردمی از صنف کابینت‌سازان، نانوایان و تهیه و نصب آسانسور در سالهای اخیربیشترین گزارشات و شکوائیه های مردمی می باشد که لازم است در این خصوص تمهیدات لازم جهت شفاف سازی صنوف مذکور توسط اتحادیه های مربوط صورت گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.