ارومیه؛

انجام فرایند‌ انتخابات اتحادیه‌های صنفی آذربایجان‌غربی به‌صورت الکترونیکی

راه‌اندازی سامانه انتخابات الکترونیکی تشکل‌های صنفی سبب سرعت، دقت و صحت انتخابات شده و فرایند انتخابات بصورت الکترونیک انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی؛ با اشاره به عملکرد سال 95 این معاونت اظهار داشت: در سال گذشته جلسات کمیسیون نظارت به طور مرتب در استان تشکیل شد و در این رابطه، کمیسیون نظارت به منظور برقراری ارتباط و ایجاد هماهنگی بین اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف با سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در راستای وظایف و اختیارات آنها و نیز نظارت بر اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف هر شهرستان تشکیل می‌شود.

محمد دهقان با اشاره به مهمترین مصوبات کمیسیون نظارت در شهرستان‌های آذربایجان غربی گفت: در این رابطه در مرکز استان، طرح ساماندهی رسته‌های صنفی، بررسی حق عضویت اتحادیه‌های صنفی برای سال 96 و نیز موضوع اخذ امضاء پیش از تکمیل قرارداد توسط متصدیان بررسی شد.

وی افزود: در مهاباد نیز ضمن بررسی عملکرد فاز نخست شهرک صنعتی کاوه، گزارش نتیجه انتخابات اتحادیه‌های صنفی، تصویب حق عضویت اتحادیه‌های صنفی و ایجاد رسته‌های آن مورد توجه قرار گرفت.

دهقان با اشاره به برخی از محورهای پژوهشی مورد نیاز برای اصناف در سطح استان گفت: در این رابطه موضوع اقتصاد مقاومتی– تولید و اشتغال، نقش اتحادیه‌های صنفی در ترویج عفاف و حجاب در جامعه، علل افزایش واحدهای صنفی بدون پروانه و ارزیابی عملکرد کمیسیون‌های نظارت و نقش اصناف در اقتصاد استانی از جمله محورهای پژوهشی به شمار می‌رود.

وی افزود: از سوی دیگر، بررسی راهکارهای تقویت جایگاه تشکل‌های صنفی در امر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های تجاری و اقتصادی، بررسی روش‌های نوین‌سازی و توسعه اصناف استان، شناسایی و اولویت‌بندی مسائل و مشکلات صنوف و نیز تدوین سند راهبردی اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی،بررسی راهکار کاهش زمان اخذ پروانه‌های صنفی را از سایر اقدامات برشمرد و گفت: علاوه بر آن، بررسی عوامل موثر بر ارتقاء بهره‌وری صنوف کشور به تفکیک رسته‌های صنفی، مدیریت بهینه مصرف انرژی در صنوف تولیدی، تدوین سند راهبردی اتحادیه‌های صنفی و طراحی مراکز تحقیق و توسعه در صنوف تولیدی و خدمات فنی از سایر اقدامات به شمار می‌رود.

دهقان به تدوین راهبرد توسعه واحدهای کسب و کار کوچک و متوسط به تفکیک رسته‌های صنفی اشاره کرد و افزود: از سوی دیگر تدوین جزوات آموزشی صنوف تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی، بررسی نقش اصناف در ایجاد و توسعه اشتغال، بررسی نقش اتحادیه‌های صنفی در ترویج عفاف و حجاب در جامعه و نیز مستندسازی تجارب صنفی در سال گذشته در این سازمان صورت گرفت.

وی از برگزاری دوره آموزشی برای متصدیان واحدهای صنفی مشاورین املاک در سال 95 خبر داد و تصریح کرد: در این مدت، چاپ کتاب قانون نظام صنفی و آئین نامه‌های اجرائی آن به تعداد هزار جلد و توزیع آن به هیات مدیره اتحادیه‌‌ای صنفی در سطح استان انجام شد.

به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی،چاپ کتاب حقوق قراردادها در دو دوره هرکدام به تعداد هزار جلد و در مجموع به تعداد دو هزار جلد و توزیع آن به اعضاء اتحادیه مشاورین املاک و نیز تدریس آن در دانشگاه جامع علمی کاربردی بازرگانی با عقد قرارداد برای هر نفر 44 ساعت نیز صورت گرفت.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان‌غربی با مرکز استان و 16 شهرستان تابعه دارای257 اتحادیه صنفی است بیان کرد: از مجموع 41 اتحادیه شهرستان ارومیه، دو اتحادیه و از مجموع اتحادیه‌های صنفی شهرستان‌های تابعه تعداد 16 اتحادیه به دلیل انقضای مهلت قانونی فعالیت هیات مدیره آنها در سال گذشته مشمول برگزاری انتخابات هیات مدیره بوده که پس از انجام مراحل قانونی انتخابات آنها برگزار شده است.

دهقان تصریح کرد: در این خصوص و براساس مفاد قانون نظام صنفی اقداماتی شامل طرح موضوع اتحادیه‌های صنفی کمتر از شش ماه مهلت انقضاء فعالیت در جلسات کمیسیون‌های نظارت و نیز اخذ دستورات لازم برای انجام مراحل مقدماتی انتخابات و اعلام مراتب به اتاق‌های اصناف استان و اتحادیه‌های تحت پوشش در دستور کار قرار گرفت.

وی به برگزاری انتخابات الکترونیکی تشکل‌های صنفی اشاره کرد و گفت: در این زمینه، راه‌اندازی سامانه انتخابات الکترونیکی تشکل‌های صنفی سبب سرعت، دقت و صحت انتخابات شده و هم‌اینک کلیه فرایند‌های انتخابات اتحادیه‌های صنفی به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: بنابراین هم اکنون تمامی مراحل انتخابات از جمله ثبت فراخوان توسط رابطان شهرستان‌ها، ثبت نام داوطلبان هیات مدیره و بازسان در سامانه انتخابات و اخذ رای و شمارش آرا به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.