رد اعزام هیئت تحقیق سازمان ملل از سوی میانمار

وزیر امور خارجه میانمار تصمیم سازمان ملل متحد مبنی بر اعزام هئیت تحقیق به این کشور برای بررسی خشونت های اخیر علیه اقلیت مسلمان روهینگیا را نپذیرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگ سان سوچی -- مشاور دولت و وزیر امور خارجه میانمار -- روز پنجشنبه تصمیم سازمان ملل متحد مبنی بر اعزام هئیت تحقیق به میانمار برای بررسی خشونت های اخیر علیه اقلیت مسلمان روهینگیا را نپذیرفت.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که مقر آن در ژنو سوئیس است جمعه گذشته هیئت بین المللی مستقلی را تشکیل داد که قصد دارد برای تحقیق در خصوص خشونت های اخیر علیه اقلیت مسلمان روهینگیا، در سریع ترین زمان ممکن آن را به میانمار اعزام کند. این در حالی است که آنگ سان سوچی گفت: این تصمیم سازمان ملل متحد را نمی پذیرد چرا که این اقدام، برای وضعیت میانمار مناسب نیست. 

مسلمانان روهینگیا که در میانمار با آنها مانند خارجیان برخورد می شود بدون تابعیت هستند، هرچند چندین نسل آنها هم در این کشور زندگی کرده اند. ارتش میانمار پس از حملات مرگبار گروه های مسلح به چندین ایست بازرسی مرزی، به ایالت راخین در غرب میانمار که محل استقرار مسلمانان روهینگیا است در دهم اکتبر حمله کرد. بنابر اعلام کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد این حمله ارتش که چندین ماه طول کشید،‌ به پاکسازی قومی و احتمالا جنایت علیه بشریت منجر شد. بنابر گزارش ها ده ها هزار تن از مسلمانان روهینگیا به علت تجاوز گروهی نظامیان میانمار و شکنجه، به بنگلادش پناهنده شدند. 

بیش از 90 درصد مردم میانمار بودایی هستند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار