رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: ۳۶ واحد از ۴۴ واحد دندانپزشکی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی استان استانداردسازی و تجهیزات آنها به‌روزرسانی شد.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ جواد نظری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ارائه خدمات سلامت دهان و دندان اظهار داشت: این طرح هشتمین طرح از 15 برنامه ملی مدنظر در تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت محسوب می‌شود و زمان آغاز این طرح مصادف با روز دندانپزشک بود که به‌صورت هم‌زمان با این روز در سطح استان مرکزی آغاز شد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه آمار شیوع بیماری‌های دهان و دندان در سطح کشور روبه فزونی است اصلی‌ترین هدف اجرای این طرح کاهش هزینه‌های پرداختی در زمینه درمان و رعایت بهداشت دهان و دندان درنظر گرفته شده است.
 
رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی تصریح کرد: اجرای این طرح دو رویکرد اصلی اعم از کنترل و پیشگیری از پوسیدگی دندان در گروه‌های هدف شامل کودکان زیر 6 سال، رنج سنی 6 تا 14 سال و بانوان باردار و شیرده را پیگیری می‌کند، همچنین اجرای این طرح سبب افزایش سهم دولت در زمینه ارائه خدمات دندانپزشکی به قشر عمومی می‌شود.
 
نظری ادامه داد: استانداردسازی و به‌روزسازی تجهیزات 36 واحد از 44 واحد دندانپزشکی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی یکی از مهم‌ترین اقدامتی است که در این طرح مطرح و اجرائی شد، همچنین یک مرکز تجمیعی دندانپزشکی و کلینیک سلامت دندانپزشکی در کلانشهر اراک احداث شده است که این مجموعه دارای 6 دستگاه یونیت است.
 
وی عنوان کرد: اصلی‌ترین هدف احداث این مجموعه خدمات درمانی و بهداشتی در شهر اراک ارائه خدمات درمانی به جمعیت تحت پوشش، ارائه خدمات وارنیش فلوراید مرحله نخست در سال تحصیلی امسال به‌صورت رایگان و با ظرفیت پوششی 100 درصدی دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی شهری و روستایی بود، همچنین باید گفت که این مرکز تاکنون بیش از 80 هزار دانش‌آموز را تحت معاینه وارینش فلوراید قرار داده است.
 
رئیس مرکز بهداشت استان‌مرکزی خاطرنشان کرد: در این طرح استقرار دندانپزشکان با یونیت سیار در سطح مدارس ابتدایی به منظور ارائه خدمات معاینه در راستای ارتقاء سطح بهداشت دهان و دندان با پوششی 70 درصدی نیز انجام شده است.
 
نظری بیان کرد: با اجرای این طرح اقداماتی اعم از معاینه، آموزش بهداشت دهان و دندان، ترمیم دندان، جرم گیری، فیشورسیلانت، کشیدن دندان های عفونی وغیرقابل نگهداری به صورت رایگان برای افراد گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی در قالب برنامه پزشک خانواده وبیمه روستایی، ارائه خدمات دندانپزشکی به مادران باردار وشیرده در سطح استان مرکزی به انجام رسید.
 
وی اضافه کرد:  7 واحد دندانپزشکی در شیفت عصر برای افزایش ارائه خدمات دندانپزشکی به افراد گروه هدف و سایر مردم در استان فعال شده است همچنین جلسات آموزش بهداشت دهان و دندان برای دانش‌آموزان، اولیای دانش‌آموزان و مربیان بهداشت مدارس برگزار شده که همکاری با معاونت آموزشی دانشگاه در جذب و آموزش 40 نیروی تکنسین سلامت دهان از اقدامات انجام شده در این بخش است.
 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۵:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
به جای اینکه دندان مردم را از طریغ تامین اجتماعی فقط بکنید، آنها را ترمیم کنید ،خمیردندان هایی کشف کنید جرم های دندان خراب راسفید کنند