ایندیپندنت: آمریکا بجای روی آوردن به گزینه نظامی باید راهی برای پایان جنگ‌های قبلی پیدا کند

روزنامه ایندیپندنت نوشت آمریکا بهتر است بجای روی‌ آوردن به اقدامات نظامی راهی برای پایان جنگ‌های قبلی پیدا کند.

ایندیپندنت: آمریکا بجای روی آوردن به گزینه نظامی باید راهی برای پایان جنگ‌های قبلی پیدا کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ایندیپندنت در مقاله ای نوشت فریادهای جنگ طلبانه و تشویق و تمجیدهای پر سر و صدای نظام حاکم بر سیاست خارجی (قدرت‌های غربی)‌ در کنار حمایت رسانه ای از این جریان از حمله موشکی ترامپ به سوریه و پرتاب بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان در افغانستان و ارسال گروه ضربت  نیروی دریایی آمریکا به نزدیکی کره شمالی باعث شده است تا اقدامات ترامپ با استقبال (غربی‌ها)‌ مواجه شود. 

ایندیپندنت نوشت:‌ چنین جهشی در انجام اقدامات ستیزه جویانه در هفته گذشته (از سوی دولت ترامپ)‌ ارتباط زیادی با سیاست‌های داخلی آمریکا دارد. ترامپ نیازمند آن بود تا اتهام  نزدیکی بیش از اندازه اش به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را خنثی کند و همچنین نشان بدهد که تاکنون نسبت به بشار اسد که متحد روسیه است بیش از اندازه صبر پیشه کرده است. روی آوردن به اقدام نظامی  یادآور این ضرب المثل قدیمی پنتاگون است که می گوید این سیاست داخلی آمریکاست که تصمیم گیر نهایی است نه سیاست خارجی. 

ایندیپندنت در ادامه افزود:‌ انگیزه ترامپ هرچه  باشد،‌ علاقه ناگهانی وی به انتخاب گزینه نظامی نشان دهنده آن است که آن چیزی را که اوباما تحت عنوان «‌راهکار واشنگتن» مورد انتقاد قرار می داد دوباره به صحنه برگشته است و به عنوان راهنما برای سیاست خارجی آمریکا  مورد استفاده قرار گرفته است. اوباما گفته بود «این راهکار جواب‌هایی را برای وقایع مختلف تجویز می کند و غالب پاسخ‌های تجویز شده از سوی این راهکار پاسخ‌های نظامی هستند.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار