انتخابات پارلمان افغانستان در سال جاری برگزار می‌شود

مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گویند قرار است در جریان سال جاری انتخابات پارلمانی برگزار شود، اما به دلیل کار کردن روی سیستم جدید تکنولوژی در پروسه انتخابات، زمان دقیق برگزاری این انتخابات تاهنوز مشخص نشده است.

انتخابات پارلمان در سال جاری برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گویند قرار است در جریان سال جاری انتخابات پارلمانی برگزار شود، اما به دلیل کار کردن روی سیستم جدید تکنالوژی در پروسه انتخابات، زمان دقیق برگزاری این انتخابات تاهنوز مشخص نشده است.

 رئیس دارالانشاء کمیسیون مستقل انتخابات این کشور می‌گوید بر اساس این سیستم، ثبت نام رای‌دهندگان و پروسه رای دهی برقی می‌شود و این مسئله باعث جلوگیری از تقلب در پروسه انتخابات می‌شود.

مسئولان این کمیسیون می‌گویند در جریان سال جاری خورشیدی، انتخابات ولسی جرگه در کشور برگزار می‌شود، اما به دلیل کار روی طرح برقی ساختن ثبت نام رای‌دهندگان و پروسه رای دهی، تاهنوز زمان معین برگزاری این انتخابات مشخص نیست.

رئیس دارالانشاء کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید تیم‌های تخنیکی روی این سیستم کار می‌کنند و با عملی شدن این برنامه، زمان برگزاری انتخابات ولسی جرگه مشخص شده و از تقلب در پروسه انتخابات نیز جلوگیری خواهد شد.

با این حال رئیس دارالانشاء کمیسیون مستقل انتخابات تأکید می‌کند که برای جلوگیری از تقلب‌های احتمالی در انتخابات آینده، از تقرری دوباره افرادی که در تقلب‌های گسترده انتخابات‌های گذشته دست داشتند، در این کمیسیون جلوگیری می‌شود.

«امام محمد وریماچ» رئیس دارالنشاء کمیسیون مستقل انتخابات کشور می‌گوید خیلی از این افراد به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی شده‌اند.

امام محمد وریماچ از اصلاحات گسترده در کمیسیون‌های انتخاباتی سخن می‌گوید و تأکید می‌ورزد که از تقلب‌های گسترده که انتخابات گذشته ریاست جمهوری را به بحران کشاند در آینده جلوگیری خواهد شد.

شفقنا نوشت: از سوی دیگر شماری از آگاهان امور سیاسی می‌گویند تا زمانی که دست سیاسیون از کمیسیون انتخابات کوتاه نشود، از تقلب در پروسه انتخابات جلوگیری نخواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار