مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛

۳۰۹ سازمان مردم نهاد در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: ۳۰۹ سازمان مردم نهاد در آذربایجان غربی فعال هستند و تعداد ۱۵ هزار نفر در حوزه سازمان‌های مردم نهاد فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ هوشنگ عطاپور در جلسه نشست جوانان و فعالین اجتماعی شهرستان خوی با مسئولین استانی گفت: در راستای توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد شهرستان خوی تاکنون چهار جلسه در این شهرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به توسعه فعالیت سمن‌ها در دولت تدبیر و امید گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۹ سمن در استان فعال هستند و تعداد ۱۵ هزار نفر در حوزه سمن‌ها در استان فعالیت می‌کنند.

عطاپور اضافه کرد: دولت یازدهم پیگیر حقوق شهروندی است و سازمان‌های مردم نهاد در جامعه مدنی باید حقوق مردم را به گوش مسئولان برسانند، لذا سازمان‌های مردم نهاد موتور محرکه توسعه اجتماعی بوده و در تعامل با دولت عمل می‌کنند نه تقابل دولت.

محمدی ایروانلو سرپرست فرمانداری خوی هم در این جلسه گفت: سال گذشته ۴۰ سازمان مردم نهاد در این شهرستان درخواست مجوز فعالیت کرده بودند که از این تعداد، ۳۴ سازمان مردم نهاد مجوز گرفته و صدور ۶ مجوز نیز در حال بررسی است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید همت خود را به تقویت سازمان‌های مردم نهاد و توسعه آن‌ها قرار داده است.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید به نقش دهی برای مردم در امر حکومت داری اعتقاد دارد و بر این اساس نهادهای جامعه مدنی و سازمان‌های مردم نهاد و احزاب در این دولت نقش دوباره یافته و شکوفا شده اند.

عزیز حسنی مشاور سیاسی استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست برجام را یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم برشمرد و اظهار کرد: لغو ترحیم‌های سنگین و کاهش نرخ تورم از ۴۴ درصد به هشت درصد از جمله آثار این امر بود.

وی به آثار زیان بار دولت قبل در حوزه اقتصاد اشاره کرد و ادامه داد: دولت قبل که پر درآمدترین دولت در تاریخ انقلاب اسلامی بود، تبدیل به بدهکارترین دولت شد و دولت دکتر روحانی نیز کشور را با ۷۰ هزار میلیارد ریال بدهی تحویل گرفت، ولی با مدیریت اقتصاد باعث کاهش ۲۵ درصدی واردات و افزایش ۴۰ درصدی صادرات شد.

شهلا تاجفر مدیرکل امورزنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز به فعالیت‌های حوزه زنان در دولت تدبیر و امید در کشور و استان پرداخت و گفت: ارتقای سلامت زنان و خانواده، ارتقای مهارت‌های اقتصادی و توانمندسازی زنان، تهیه اطلس فرهنگی و اجتماعی زنان استان، کاهش آمار آسیب‌های اجتماعی و پیگیری الحاق بیمه زنان و مشارکت در کنوانسیون لایحه کودک از جمله اقدامات مهم انجام یافته در حوزه زنان است.

دکتر خزائی مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور جوانان نیز در این نشست، جمعیت ۳۰ درصدی جوان استان را بعنوان موتور محرک توسعه سیاسی و اجتماعی استان عنوان کرد و افزود: آنچه آینده را می‌سازد حضور پرشور و مشارکت اجتماعی جوانان است، مشکل حوزه جوانان مشارکت کم جوانان در صحنه‌های مختلف است که عواملی مسبب این مشارکت ضعیف است که باعث سر خوردگی جوانان می‌شود و هدف دولت یازدهم ورود بنیادی به حوزه جوانان از طریق شورای عالی جوانان و ستادهای ساماندهی امور جوانان است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.