کارشناس مسائل افغانستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حکمتیار یک ظرفیت ملی در افغانستان است/با نیروهای خارجی بی‌ثباتی در افغانستان افزایش یافت

كارشناس مسائل افغانستان گفت: حزب اسلامی ظرفیت ملی است که در افغانستان وجود دارد. بنابراين نسبت به آینده کشور تعهد بیشتری در قياس با بیگانگان دارند.

حکمتیار یک ظرفیت ملی در افغانستان است/با نیروهای خارجی بی‌ثباتی در افغانستان افزایش یافت
ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس دیپلمات سابق کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان حضور حکمتیار نقطه تحولی در افغانستان است، هر چند تأثیرات مثبت و منفی آن منوط به شرایطی است که در آینده رخ می‌دهد.

وی با اشاره به تعامل حزب اسلامی حکمتیار با دولت کابل گفت: حضور حکمتیار و حزب اسلامی بیانگر تعاملی است که می‌تواند در زمینه امنیتی ایجاد شود و در مجموع به نظر تحول مذکور مثبت تلقی می‌شود. چرا که نیروهای بیگانه مانند آمریکا هیچ طرحی ندارند و حتی مترصد این هستند که بی‌ثباتی را در افغانستان افزایش دهند.

این کارشناس سیاست خارجی باتوجه به ناتوانی نیروهای بیگانه به ویژه آمریکا در برقراری صلح افغانستان بیان داشت: حکمتیار و حزب اسلامی ظرفیت ملی است که در افغانستان وجود دارد. بنابراين نسبت به آینده کشورشان تعهد و دلسوزی بیشتری در قياس با بیگانگان دارند.

ظهره‌وند خاطر نشان كرد: با توجه به اینکه حکمتیار آخرین چهره‌های جهادی  است و از طرفی دیگر به عنوان فردی پشتون می‌تواند نقطه عطفی برابر مطالبات و ادعاهای که طالبان باشد.

كارشناس مسائل افغانستان بر تعامل دو طرفه تاكيد كرد و افزود: بی شک نوع تعامل دولت کابل با حکمتیار باید روان‌تر شود تا به این شکل در جهت گيری صلح موفق باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.