مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان خبر داد

کشف حوضچه تاریخی در محوطه چهارباغ عباسی اصفهان +تصویر

حوضچه تاریخی نقل شده در سفرنامه سیاح معروف ایتالیایی در اصفهان کشف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در واکنش به خبر کشف محوطه تاریخی در چهارباغ عباسی اظهار داشت: مسئله خاصی نبوده و در این مسیر تنها آثاری از یک حوضچه پیدا شده است.

کشف حوضچه تاریخی در محوطه چهارباغ عباسی اصفهان +تصویر
 
گفتنی است در گذشته یک جوی آب از میان این خیابان تا زاینده‌رود جاری بوده که در محل تقاطع‌ها به حوض‌هایی می‌ریخته‌ است. در این خیابان مسیری خاص برای افراد سواره تعیین شده بوده و در اطراف آن باغ‌هایی وجود داشته است که برای ساخت عمارت بین امرا تقسیم شده بوده اما عموم مردم نیز می‌توانستند از آنها استفاده کنند.

پى یترودولاواله ‏سیاح معروف ایتالیایى در سفرنامه خود از نهرهایی در خیابان چهارباغ گفته و نوشته است: نهر آب بزرگى که در وسط خیابان جاریست در جویبارى که از سنگ ساخته شده جریان دارد و به آبنماها مى‏ریزد در چندین حوض فواره‏هاى بسیار زیبایى دیده مى‏شود و در بعضى از آنها نیز به وسیله احداث پاره‏اى سراشیب‌ها آبشارهایى که در دنیا نظیر آن به این دلپسندى وجود ندارد درست کرده‏ اند.

با گذشت زمان در محل باغ‌هاى اطراف چهارباغ، بناهاى مسکونى و تجارى ساختند و به تدریج به دلیل ماشینى شدن زندگى و نیاز به عبور و مرور اتومبیل‌ها، حوض‌ها و جوى وسط خیابان از بین رفت و به همین منظور آسفالت شدند.

با توجه به صحبت مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان و همچنین سفرنامه‌ها ممکن است این حوضچه بقایای حوض‌های قبلی در این خیابان بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.