کرمان؛

14کشته بر اثر برخورد وسایل نقلیه با شتر

معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرمانداری ریگان گفت: از سال گذشته تا کنون 14نفر بر اثر برخورد وسیله نقلیه با شتر کشته شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمد مطهری نیا امروز در جلسه توجیهی آموزشی پرورش دهندگان شتر گفت :شهرستان ریگان در زمینه پرورش شتر در استان کرمان رتبه نخست را دارد که حفاظت از شتران منطقه در دستور کار جهاد کشاورزی واداره راهداری وحمل ونقل جاده ای ریگان قرار دارد.
وی اظهار کرد: در برخورد با شتر در جاده ترانزیت ریگان- ایرانشهر بیش از 50میلیون ریال به یک نفر شتر خسارت وارد میشود  .
معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرمانداری ریگان ابراز داشت: با توجه به اینکه شهرستان ریگان یکی از پرترد ترین محورهای استان کرمان می باشد بر خورد وسایل نقلیه با شتر در این محورافزایش یافته است .
مطهری نیا یاد آور شد: با اجرای طرح حفاظت از شتران ریگان در حاشیه جاده ترانزیت ریگان ایرانشهر شتران این محور از برخورد وسایل نقلیه با انها ایمن خواهند شد .
وی گفت :اجرای طرح شبرنگ بر شتران برای اولین بار در استان در شهرستان ریگان به صورت پایلوت آغاز خواهد شد که شترداران وپرورش دهندگان شتر با جهاد کشاورزی واداره راهداری وحمل ونقل جاده ای همکاری تنگاتنگی داشته باشند .
رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای ریگان گفت: با توجه به اینکه وزن شتر بیش از 4تن می باشد در اثر برخورد با وسایل نقلیه سبک باعث از بین رفتن سرنشینان وشتر وبا وسایل نقلیه سنگین باعث از بین رفتن شتر وخسارت به خودروهای سنگین میشود .
محمد اقبالی زاده تصریح کرد:شترهای سرگردان همیشه در جادها حادثه می آفرینندکه این شتر ها معمولا شب هنگام با مشاهده نور وسایل نقلیه به سمت آسفالت حرکت می کنند .
وی گفت: برای اولین بار در استان اجرای طرح کمر بند وجلیقه شبرنگ برای آشکار شدن حیوانات در شب در شهرستان ریگان اجرامی شود که این طرح با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان واداره راهداری وحمل ونقل جاده ای انجام خواهد شد .
در شهرستان ریگان بیش از 4هزار نفر شتر نگهداری میشود و شهرستان ریگان رتبه نخست را در زمینه پرورش شتر  رادر استان دارد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.