افزایش بهای نفت در پی کاهش ذخایر نفتی آمریکا

بهای نفت که روز گذشته کاهش بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده بود، امروز با افزایش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) روندی صعودی را در پیش گرفت و توانست کاهش شدید بها در روز گذشته را اندکی جبران کند.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 56 سنت افزایش (معادل 1.1 درصد) به 51 دلار و 2 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 48 سنت افزایش (معادل 1 درصد)، 48 دلار و 14 سنت در هر بشکه معامله شد.

روز سه شنبه، نفت شاخص آمریکا با 2.4 درصد کاهش به پایین ترین سطح از 21 ماه مارس رسید و نفت خام آمریکا هم روز گذشته با پایین ترین رقم در کل سال جاری میلادی معامله شد. در نتیجه با این سطح کاهش، تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تمام این مدت بی نتیجه شد.

ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 28 آوریل با 4.2 میلیون بشکه کاهش به 528.3 میلیون بشکه رسید. این درحالیست که تحلیلگران انتظار کاهش 2.3 میلیون بشکه ای نفت را در این بازه زمانی داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
این امارهای ساختگی خود امریکا است که هر موقع لازم ببیند اداعای کاهش ذخایر یا افزایش ذخایر می کند تا بر قیمت نفت اثر بگذارد در صورتی که این امار ها فقط از طریق دولت امریکا اعلام و به دنیا گفته شود نمی توان به این امار مطمئن بود شاید ذخایرش افزایش هم داشته باشد ولی به صلاح ببیند که ان را کاهش نشان دهد
آخرین اخبار