دولت ایتالیا شرکت هواپیمایی ملی خود را به فروش می‌گذارد

دولت ایتالیا قصد دارد ظرف 15 روز آینده، هواپیمایی آلیتالیا را به فروش بگذارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌ان‌ان، بر اساس اظهارات کارلو کالندا -- وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا – دولت این کشور قصد دارد در 15 روز آینده، هواپیمایی آلیتالیا را به فروش بگذارد.

تاکنون هیچ رقیب تجاری برای خرید این شرکت هواپیمایی که سال‌ها دچار بحران شده بود پیشنهادی ارائه نکرده است.

مدیر عامل یک شرکت مشاوره‌ای در امور حمل و نقل هوایی در این‌باره گفت: "پرسش اساسی این است که چه کسی می‌خواهد چنین شرکتی را خریداری کند؟"

پس از آنکه کارکنان این شرکت هواپیمایی برنامه کاهش هزینه‌ها را رد کردند، روز سه‌شنبه، شرکت آلیتالیا برای کسب کمک به دولت ایتالیا روی آورد.

شرکت آلیتالیا در سال 2008 با بحران جدی روبرو شد؛ اما پس از دخالت چند شرکت ایتالیایی، این هواپیمایی از ورشکستگی نجات یافت.

در سال 2014 و پس از آنکه شرکت هواپیمایی اماراتی الاتحاد 49 درصد سهام آلیتالیا را خریداری کرد، در ساختار این شرکت تغییراتی ایجاد شد.

با این‌حال، برنامه کمک مالی به آلیتالیا موفقیت آمیز نبوده است. روز سه‌شنبه، شرکت هواپیمایی الاتحاد در بیانیه‌ای اعلام کرد "آمادگی برای ادامه سرمایه‌گذاری" را ندارد.

مدیر عامل هواپیمایی الاتحاد گفت: "روشن است که برای ادامه فعالیت، این شرکت نیازمند تغییر ساختار اساسی و دور از دسترس است."

شرکت آلیتالیا 122 فروند هواپیما در اختیار دارد که به بیش از 80 مقصد در سراسر جهان پرواز می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار