رئیس اداره بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

خداحافظى با میز و نیمکت هاى قدیمى در مدارس/ میز و نیمکت‌ها با ساختار اسکلتى دانش آموزان ایرانى طراحى مى شوند

رئیس اداره بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به شیوع بیمارى هاى اسکلتى در ایران گفت: با توجه به اهمیت این مشکلات از دوران کودکى اصلاح میز و نیکمت هاى مدارس را با همکارى آموزش و پرورش شروع کردیم.

خسرو صادق نیت رئیس اداره بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به شیوع بیمارى هاى اسکلتى در بین ایرانى‌ها گفت: مشکلات اسکلتى عضلانى به عنوان شایعترین بیمارى شغلى در کشور شناخته شده و به منظور پیشگیرى از آن چند اقدام را در گروه هاى مختلف به خصوص از دوران کودکى در دست اقدام داریم.

وى ادامه داد: ما در وزارت بهداشت تلاش مى کنیم عواملى که باعث بیمارى هاى اسکلتى مى شود را کنترل کرده و کاهش دهیم و به این منظور سعى کردیم از دوران کودکى به این موضوع توجه کنیم.

رئیس اداره بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به برنامه اى که در مدارس براى اصلاح ارگونومى دانش آموزان در نظر گرفته شده، افزود: با همکارى وزارت آموزش و پرورش براى اصلاح میز و نیمکت هاى قدیمى و مسائل ارگونومیک و برنامه اى را شروع کردیم.

وى تصریح کرد: در صورتى که دانش آموزان در سنین کم و قبل از رشد دچار مشکلات اسکلتى عضلانى شوند در آینده بیشتر مستعد ابتلا به این بیمارى بوده که این به سلامت جامعه و آینده سازان کشور آسیب مى رساند.

صادق نیت با بیان اینکه میز و نیکمت هاى قدیمى و نامناسب در مدارس از چرخه آموزش خارج می‌شوند، گفت: با طراحى میز و نیکمت مدرسه مطابق ارگونومى و ساختار بدنى دانش آموزان ایرانى می‌توانیم از بروز مشکلات اسکلتى عضلانى از کودکى پیشگیرى کنیم که این اقدام در حال انجام است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
ای بابا فعلا برن توزیع شیر رو درست بکنن صندلی ساختن پیش کش :-(
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
مگه دانش اموزای ایرانی بدنشون فرق میکنه که نوشتید مناسب با ساختار اسکلتی دانش اموزان ایرانی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
بابا ولمون کنید تورو خدا اصل تربیت و تعلم را با اسکلت دانش آموز ایرانی طراحی کنید آفتابه لگن هفت دست ولی شام و نهار هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
لطفا اول تعداد دانش اموزان‌کلاس را کم کنید بعد به نیمکتها فکر کنید در کلاس ۳۸ معلم نقش مبصر کلاس را داره دانش اموزان هم درس را انجور که باید یاد نمیگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
تاچند دهه دیگه میخوان عملی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
ما چقدر بدبختی کشیدیم یادش بخیر