در واکنش به اظهارات ترامپ در نشست اسلامی-آمریکایی؛

ایندیپندنت: سخنرانی «جعلی» رئیس‌جمهور «دیوانه» آمریکا مملو از اظهارات مغرضانه علیه ایران بود

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت سخنرانی ترامپ در نشست اسلامی-آمریکایی جعلی، مملو از دورویی و اظهارات مغرضانه علیه ایران و برای خوشامد عربستان بود.

ایندیپندنت: سخنرانی «جعلی» رئیس‌جمهور «دیوانه» آمریکا مملو از اظهارات مغرضانه علیه ایران بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سخنرانی امروز (یک‌شنبه) «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، مملو از دورویی و برای خوشامد (حاضران در این نشست) بود. 

این روزنامه نوشت: علی‌رغم تأکید بر ممانعت از ایراد موعظه، تنها کاری که رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی انجام داد بیان اظهارات مغرضانه آشکار علیه ایران، برای خوشامد عربستان بود؛ کشوری که روز گذشته قرارداد تسلیحاتی چندمیلیارد دلاری با آمریکا به امضا رساند.   

در ادامه گزارش آمده است: با وجود ابداع اصطلاح «اخبار جعلی» از سوی ترامپ، سخنرانی روز یکشنبه‌ی رئیس جمهور دیوانه آمریکا خطاب به مسلمانان جهان، یک «سخنرانی جعلی» بود. دونالد ترامپ در ابتدای سخنرانی‌اش مدعی شد نمی‌خواهد به ایراد موعظه بپردازد؛ اما، پس از آن به مبلغان دینی در کشورهای اسلامی توصیه‌هایی کرد که به چه نکاتی در خطابه‌هایشان اشاره کنند. وی همچنین «تروریسم اسلامی» را محکوم کرد؛ گویی خشونت تنها یک پدیده منحصر به مسلمانان است. ترامپ حتی پا را از این هم فراتر نهاد و در اظهاراتی، مدعی شد در نبرد میان «خیر و شر» می‌جنگد. 

در ادامه گزارش آمده است: سخنان ترامپ فاقد هر گونه احساس و یا همدردی بود. ترامپ حتی بابت اظهارات نژادپرستانه‌ و سخنرانی‌های مغرضانه‌اش علیه مسلمانان در سال گذشته (در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا) عذرخواهی نکرد. 

نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید باورنکردنی‌تر اینکه ترامپ ایران -و نه گروه تروریستی داعش- را مسئول تشدید خشونت فرقه‌ای در منطقه خاورمیانه معرفی کرد و با مردم ایران به‌دلیل آنچه وی «یأس و سرخوردگی» آن‌ها خواند –آن هم درست یک روز پس از آنکه ایرانی‌ها در انتخاباتی آزاد رئیس‌جمهور خود را برگزیدند--  اظهار همدردی کرد. 

در ادامه گزارش آمده است: ترامپ در ادامه سخنرانی‌اش خواهان انزوای بیشتر بزرگترین کشور شیعه در منطقه خاورمیانه شد و ایران را مسئول بی‌ثباتی این منطقه معرفی کرد. رئیس جمهور آمریکا نیروهای حزب الله لبنانِ شیعه را هم محکوم کرد. وی حتی شیعه‌های یمن را هم محکوم کرد. این اظهارات « خردمندانه» ترامپ باعث مسرت میزبانان سنی وی شد.     

نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید ترامپ در این سخنرانی کاملاً این حقیقت آشکار را نادیده گرفت که «عربستان سعودی» خاستگاه و منشأ افراط‌گرایان وهابی سلفی است و تروریست‌هایش مردم بیگناه را قتل عام می‌کنند؛ نه ایران. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
برای همین است که رهبر فرزانه میفرمایند داشتن رابطه و نشست با آمریکا ممنوع.
شاید مغرورانه رد کنیم اما اسلام آمریکایی در حال نفوذ است فقط کمی بصیرت لازم است تا بفهمیم.
-
disgruntled@chmail.ir
۰۸:۱۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
حرکات جسمی ، حرکات صورت و چهره و ... این ترامپ نشان از عدم تعائل رواحی وی دارد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۰۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
تمام توانمندی آمریکا از توان اقتصادی وریشه در روابط اقتصادی او سرچشمه میگیره برای همینه که میتونه بقیه رو تحریم کنه ، اگر ایران هم مشکل اقتصادی نداشت یک ابر قدرت بالاتر از آمریکا میشد و همه جا سرامد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
بابا من چطوری شما کاربران رو حالی کنم.....اینها همش فیلم بازی برای ترساندن این عربستانی ها خنگه و بس......توقع ندارین که اونجا بشینه بد بگه در موردشون ..اونها اینطوری حال میکنند بدبختها خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
برخورد ترامپ با سران اعراب مثل ارباب با رعيت است و چه تحقير آميز ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
ترامپ خیلی هم آدم محترم وباهوشی هست که رفته اون قراردادهای پروپیمون پولی رو امضا کرده ,فحش دادن به دشمن و دیوانه واحمق خطاب کردن ان نشان از حماقت جبهه ی خودی دارد رفته قراداد بسته که آی عربا واستون جت می دم اما هواپیمای سوخت رسانش رو نمی دم خودم می یام سوخت رسانی می کنم پولشو می گیرم,میاین تو آمریکا کارخانه میسازین سرمایه گذاری می کنین ما توشون کار می کنیم,یه مقدار هم اسحله واستون کنار گذاشتم,حالا قراردادا های ما موشک نمی سازیم,از خودمون دفاع نمی کنیم,هسته ای رو بتن می کنیم,فقط تورو خدا بهمون چوب بستنی ,مربا,سیمان,مسواک و....بدین ما ببریم بگیم خارجیه پزشوبدیم,این سند 2030 رو هم بدین ببریم اجرا کنیم بلکه یه پیشرفتی کردیم مدرن شدیم روشنفکر شدیم.واقعا" کی احمقه,کی دیوونه است!!!!!!!؟؟؟,می خواید نشر بدید می خواید ندید حرف حقه باید که هیشکی نفهمه
Turkey
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
اشتباه نکن ایرانی ها هم باهوش تر از هر فرد دیگری روی زمین هستند از انتخاب رئیس جمهور روحانی بگیر تا سرنگونی شاه ، وقتی این اسلحه ها و دلارهای سعودی در خدمت اسلام قرار بگیره دیگه اسرائیل و آمریکا ازشون کاری ساخته نیست همینطور که از دست شاه کاری ساخته نبود و با همه یال و کوپال رفت کنار و قدرت اون به دست به دست وارثان واقعی زمین افتاد
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
هدف ایندیپندنت هر چه که هست حرف حق زده و بهتر هست ما از آن به شکلی تشکر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
خلیل
۰۹:۱۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
بنده هم تشکرمی کنم
Iran (Islamic Republic of)
سرداذ
۲۲:۵۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
وقتی تاجربیسوادسیاسی رییس جمهورآمریکاشودبیشترازاین نبابد انتظارداشته باشند باید به حال ملت آمریکا بخاطررییس جمهورشان تاسف خورد!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
این ترامپ دقیقا مثه یه کاسب دوره گرد میمونه، اینور اونور میره اسلحه بفروشه اقتصادشو از مشکلات دربیاره، اصن کاری به این سعودیا و وهابی های گردن زنو چش درآر نداره، فقط پولو عشق است، حقوق بشرم تا اطلاع ثانوی مالیدس یا برای بقیه‌ کشوراس، فقط امیدوارم یه روزی نفت و گاز این سعودیا تموم شه برن سر کار اولشون که شکار بزمجه در بیابونای عربستان بوده....!!!
آخرین اخبار