اکبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

احیای تالاب ها در دستور کار مجلس قرار گرفت/تالاب ها سرمایه کشور هستند

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت:لایحه مدیریت و احیای تالاب ها 2 هفته قبل در مجلس شورای اسلامی مصوب و به شورای نگهبان ارسال شد.

احیای تالاب ها در دستور کار مجلس قرار گرفت/تالاب ها سرمایه کشور هستندعلی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بااشاره به تصویب قانون سهم حق آبه و حجم آب مورد نیاز تالاب های کشور اظهار داشت:لایحه مدیریت و احیای تالاب ها 2 هفته قبل مصوب و به شورای نگهبان ارسال شد.

وی در ادامه افزود:قانون در رابطه با تالاب ها،حق آبه ها و چاه های غیر مجاز که در حریم تالاب ها وجود دارد موضع گیری کرده و راهکارهایی از جمله تعیین مجازات را برای جلوگیری از این موارد پیش بینی کرده است.

اکبری گفت:تالاب ها را باید به عنوان سرمایه حفظ و حوزه های آسیب دیده را احیا کنیم.

وی در ادامه افزود:مجازاتی را برای افرادی که به محدوده تالاب ها تجاوز کرده در نظر گرفته ایم و در صورت تکرار، پروانه کار اشخاص حقیقی و حقوقی لغو و جریمه خواهند شد.

عضو کمیسیون  کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با سد سازی در بالا دست تالاب ها گفت: سدها تاحدودی باعث خشک شدن تالاب ها شده اند اما  عوامل انسانی بیشترین تاثیر را داشته ، یعنی برداشت های بی رویه از آب ،حفر چاه های غیر مجاز در حریم تالاب ها،انحراف آب های ورودی به تالاب ها و کاهش حق آبه ها از جمله پیامدهای دخالت  انسانی است که منجر به خشکی تالاب ها می شود.

وی در ادامه افزود:دریاچه ارومیه یکی از تالاب هایی بود که خوشبختانه با تلاش دولت، و ردیف اعتباری در نظر گرفته شده برای آن، احیا شد.

اکبری بااشاره به وضعیت دو دریاچه بختگان و هامون گفت:در حال حاضر دریاچه بختگان در وضعیت نامناسبی قرار دارد، و اگر بارندگی های اخیر را نداشتیم،خشک شدن دریاچه حتمی بود و البته عامل اصلی خشک شدن دریاچه هیرمند هم ساختن سد در بالا دست  هیرمند است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار