فرماندار شهرستان پاوه گفت: باید آموزش های فنی‌وحرفه‌ای که نشان دهنده توسعه هر جامعه در حوزه مهارت است، در روستاها گسترش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛پرویز ایده پور در مراسم افتتاح دومین سالن سنجش الکترونیک آنلاین استان درمرکزآموزش فنی وحرفه ای شهرستان پاوه اظهار کرد: توسعه آموزش به روستاییان می‌تواند مانع مهاجرت آنان به شهرها شود.


ایده پور همت مردم شهرستان پاوه در فراگیری آموزش های فنی و مهارتی را ستودنی دانست و گفت: مردم این شهرستان با مشارکت سازمانهای مردم نهاد توانسته‌اند درآموزش و پاکسازی محیط زیست این شهرستان فعالیت های چشمگیری انجام دهند.

وی تاکید کرد: ارایه آموزش در جامعه اهمیت زیادی داشته و اگر بخواهیم جامعه ما مسیر صعودی توسعه و پیشرفت را در پیش بگیرد، باید به بحث آموزش توجه ویژه داشته باشیم.

ایده پور با تاکید بر لزوم آغاز و نهادینه سازی آموزش ها از دوران کودکی، افزود: در این صورت وقتی فرزندانمان درآینده وارد جامعه می شوند از مهارت های کافی برخوردار خواهند بود.

داوود ناصری‌امید مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه نیز در این مراسم یکی از دغدغه‌های استان را بیکاری دانست و افزود: سازمان فنی و حرفه ای تمام تلاش و همت خود را برای ارایه آموزش مهارت‌ها به کار برده است.

ناصری‌امید در ادامه علت بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی استان را عدم فراگیری آموزش عملی دروس و یادگیری مهارت دانست و گفت : تلاش مجموعه فنی و حرفه ای بر این است که دانشجویانی که فارغ التحصیل می شوند، علاوه بر گذراندن دروس تئوری به صورت عملی نیز دروس را فراگیرند.

وی توانمندسازی روستاییان را یکی از راهکارهایی عنوان کرد که از بروز بیکاری و مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می‌کند.

ناصری‌امید با بیان اینکه سال ۹۵ سالی سرشار از موفقیت برای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بود، افزود: با تمام محدودیت‌های مالی سال گذشته ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی به متقاضیان داده شد.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.